• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoofdsteunen achterbank Astra G

Dano1.6_8V

Post weinig
Ik had even een klein vraagje.

Ik heb een Astra G station zonder hoofdsteunen achterin.

Nou heb ik hier eens ergens gelezen dat het mogelijk is dit wel te maken. Het schijnt dat de bank al is voorbereid. dus dat ik dan alleen de gaatjes moet maken, de geleidbuisjes moet plaatsen en de hoofdsteunen erin. Is dit waar? Anders ga ik dadelijk de spullen aanschaffen en kan het niet.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groeten,

Dave

Wil je zekerheid hebben , voel dan eerst is of er wel gaatjes inzitten.

Dit moet ik volgende week ook nog bij iemand gaan monteren, hij heeft alles bij een sloop weg gehaald.

2 hoofdsteunen en een middensteun plus alle geleiderbuisjes.

Was daar €37,50 voor kwijt.

Dit moet ik volgende week ook nog bij iemand gaan monteren, hij heeft alles bij een sloop weg gehaald.

origineel gepost door Blue-Dragon

ik heb zelf ook hoofdsteunen in me astra g gezet, stelde weinig voor. zit een metalen balk boven in de achterbank. met een brei naald heb ik gekeken of daar de gaten in zitten.

origineel gepost door Blue-Dragon

ik heb zelf ook hoofdsteunen in me astra g gezet, stelde weinig voor. zit een metalen balk boven in de achterbank. met een brei naald heb ik gekeken of daar de gaten in zitten.

klopt hooftsteunen ga ik eerst nog reinigen .

en dan samen met blue-dragon zetten we ze erin .

we zullen gelijk foto's maken maar als je aan de bovenkant van de bank drukt dan voel je al iets hards vaar de pijpjes ingaan.

klopt hooftsteunen ga ik eerst nog reinigen .

en dan samen met blue-dragon zetten we ze erin .

we zullen gelijk foto's maken maar als je aan de bovenkant van de bank drukt dan voel je al iets hards vaar de pijpjes ingaan.

Is dit bij elke achterbank zo? heb in me astra g een sport interieur geplaatst maar deze zijn ook zonder hoofdsteunen achter. ik heb de spullen nog van me oude voorstoelen dus dat zou er dan zo in kinnen als ik het goed begrijp?

Is dit bij elke achterbank zo? heb in me astra g een sport interieur geplaatst maar deze zijn ook zonder hoofdsteunen achter. ik heb de spullen nog van me oude voorstoelen dus dat zou er dan zo in kinnen als ik het goed begrijp?

Is dit bij elke achterbank zo? heb in me astra g een sport interieur geplaatst maar deze zijn ook zonder hoofdsteunen achter. ik heb de spullen nog van me oude voorstoelen dus dat zou er dan zo in kunnen als ik het goed begrijp?

Is dit bij elke achterbank zo? heb in me astra g een sport interieur geplaatst maar deze zijn ook zonder hoofdsteunen achter. ik heb de spullen nog van me oude voorstoelen dus dat zou er dan zo in kunnen als ik het goed begrijp?

OK, thanks!

Ik zal het eens gaan navoelen deze week!

En anders maar even een breinaald bij mijn schoonmoeder pakken en proberen zoals OscaR-16v zegt!

GrtZ

OK, thanks!

Ik zal het eens gaan navoelen deze week!

En anders maar even een breinaald bij mijn schoonmoeder pakken en proberen zoals OscaR-16v zegt!

GrtZ

Even stof afblazen van een oud onderwerp.

Is het jullie gelukt om de hoofdsteunen in te bouwen, zou dit ook graag willen doen.

Nog tips of een beknopte how to?

Welke onderdelen heb ik nodig?

Even stof afblazen van een oud onderwerp.

Is het jullie gelukt om de hoofdsteunen in te bouwen, zou dit ook graag willen doen.

Nog tips of een beknopte how to?

Welke onderdelen heb ik nodig?

Dat is toen allemaal goed gelukt , :thumbup

Stelt helemaal niks voor , gaatje opzoeken en dan voorzichtig een klein kruisje erin snijden.

En dan proberen heel voorzichtig het geleiderbuisje erin te drukken ,

Terug
Naar boven