• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoog brandstof verbruik

Blijf het een vreemd verhaal vinden, is er naar de meetwaarden gekeken???

Helaas brengen dealers zich er vaak makkelijk vanaf helaas...

Willem

ik ben vandaag bij de opel dealer geweest weer (merel) wormerveer en die heeft ook naar het vacuum lek gezocht en heb hem de injectors na laten kijken was niets op aan te merken !!!!!! 100 euro lichter kwam hij met een oplossing MISCHIEN MOET JE MINDER HARD RIJDEN :wtf ik heb het over gewoon gebruik op de snelweg :argue ............ maar ik denk dat de nieuwe termostaat wel iets gewerkt heb op de snelweg rij ik nu 445 km tot me res lampje begint te branden als ik me niet vergis is dat 1:10 ongeveer en nog steeds te duur op de snelweg

ja heb alles na laten kijken ........:hmmz kan het mischien ook aan de bandjes leggen ik heb er 205 breed op zitten ??? ik weet dat het brandstof verbruik daar meer van word maar lijkt mij dat het tog niet zo erg kan zijn tog

daar mag ie geen 1 op 10 van gaan rijden op de snelweg.

Ik reed met 195-50-15 op een kadett 1.6i 75pk gemiddeld zo'n 1 op 15.5 op de snelweg met 120 a 130km/u

in de stad deed ie zo'n 1 op 11

dit tov de 1 op 17,6 op de snelweg met de originele 155r13 banden, in de stad zat ik dan toch op 1 op 13 gemiddeld.

Willem

Blijf het een vreemd verhaal vinden, is er naar de meetwaarden gekeken???

Helaas brengen dealers zich er vaak makkelijk vanaf helaas...

Willem

ja heb alles na laten kijken ........:hmmz kan het mischien ook aan de bandjes leggen ik heb er 205 breed op zitten ??? ik weet dat het brandstof verbruik daar meer van word maar lijkt mij dat het tog niet zo erg kan zijn tog

ik haal met me 1.6 8v 1op 12 ,snelweg en stadsverkeer maar dan moet ik wel erg me best doen ,normaal rij ik 1 op 11.

als ik alleen snelweg rij bv naar frankrijk met een snelheid van 130 dan rij ik 1 op 15.

als ik echt sportief ga rijden constand volgas optrekken rij ik 1 op 10.

ik heb 195/15/50 banden.

daar mag ie geen 1 op 10 van gaan rijden op de snelweg.

Ik reed met 195-50-15 op een kadett 1.6i 75pk gemiddeld zo'n 1 op 15.5 op de snelweg met 120 a 130km/u

in de stad deed ie zo'n 1 op 11

dit tov de 1 op 17,6 op de snelweg met de originele 155r13 banden, in de stad zat ik dan toch op 1 op 13 gemiddeld.

Willem

ik haal met me 1.6 8v 1op 12 ,snelweg en stadsverkeer maar dan moet ik wel erg me best doen ,normaal rij ik 1 op 11.

als ik alleen snelweg rij bv naar frankrijk met een snelheid van 130 dan rij ik 1 op 15.

als ik echt sportief ga rijden constand volgas optrekken rij ik 1 op 10.

ik heb 195/15/50 banden.

origineel gepost door johngsxr

hallo ik ben john en heb een vraagje,

ik rij een astra g uit 2000 een 1,6 8 klepper. en vraag altijd aan mensen wat hun brandstof verbruik is en ze rijden alemaal zo'n 4a 500 kilometer op een tank en ik kom niet boven de 350 ook al rijd ik niet hard ??? ik wil nu tog wel graag weten hoe dat alemaal kan en hoopte dat jullie een ide hebben

bij voorbaat dank

Als je nu tussen de 4 a 500 km zit, is het toch goed?

Dat rij ik ook ongeveer, ene keer 500 andere keer 450

origineel gepost door johngsxr

hallo ik ben john en heb een vraagje,

ik rij een astra g uit 2000 een 1,6 8 klepper. en vraag altijd aan mensen wat hun brandstof verbruik is en ze rijden alemaal zo'n 4a 500 kilometer op een tank en ik kom niet boven de 350 ook al rijd ik niet hard ??? ik wil nu tog wel graag weten hoe dat alemaal kan en hoopte dat jullie een ide hebben

bij voorbaat dank

Als je nu tussen de 4 a 500 km zit, is het toch goed?

Dat rij ik ook ongeveer, ene keer 500 andere keer 450

Terug
Naar boven