• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoog co c20xe

ik heb een calibra met een c20xe motor en heb een heel hoog co van engeveer 5a6 % bij stationair al wat kan dit zijn mvgr sebastiaan knol

ik draai zonder kat minder :o , kwam ruim door de keuring en draai op en 63.5 systeem met maar 1 freeflow demper

maar zou dan je lambda eerst controleren, mogelijk is die kapot en staat de motor zelfs in noodloop. (dit zou je moeten voelen met rijden)

anders e.v. valse lucht. en iets minder waarschijnlijk; zeer slechte benzine.

zijn vast nog meer mogelijke oorzaken maar kan ze zo snel even niet bedenken

Ook welkom...ff voorstellen is wel zo netjes

enne mogelijk probleem:

Temp Sensor kapot, deze zit bij de thermostaat en is 2 polig en zwart of blauw van kleur

Een te hoog CO(Koolstofmonoxide) gehalte komt door onvolledige verbranding;) Je kleppen stellen is misschien een optie:cool: misschien ff googlen

muhaha kleppen stellen....op een c20xe

dat word um niet.

hoog co kan vanalles zijn use the freaking search

@ woltraz (alweer) ; als je geen verstand heb van het onderwerp beter niet posten, anders wordt het erg onoverzichtelijk :P :jerry

voor de topic starter. leg hem eens aan de opcom of laat hem uitlezen bij de dealer.

dit lijkt mij ieder geval de meest logische eerste stap

bij mij was hij ook tehoog maar dat kwam door de katvervanger

toen de kattilisator er op gegooit als je da zo typt en toen gaf hij 0 aan volgens de monteur:O

Zoals drakos zegt, eerst de ECU maar eens uitlezen.

Als hij geen storingscodes geeft, dan wordt het pas echt zoeken.

Gebruik de zoekfunctie even en zoek naar ´20XE` en iets van `knippercodes´ of ´storingscodes´

@ woltrazz haha maakt niet uit, vin t wel grappig dat het de 2e x is :P..

@ stameco; weet niet waar je woont? heb e.v. ook opcom setje liggen. zal je alleen naar gouda moeten komen

Terug
Naar boven