• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoog diesel verbruik

Hi beste Opelfans ;) ,

Rijdt met een Vectra C, motortype:Y20DTH, bouwjaar 2003.

Heb zo de laatste maanden de indruk dat m'n Vectra nogal veel verbruikt :(, heb een BC en hou regelmatig het verbruik in het oog, trek ik (normaal) op dan verbuikt hij op het moment 20 a 25 l/100km, is de baan nogal wat oplopend dan verbruikt hij bijna 9 à 10l/100km en als ik op gewoon plat stuk rijdt dan verbuikt hij zoiets van 6,8 l/100km, soms geeft het verbuik ook 4 of 5 l/100km en als ik een beetje gas bij geeft loopt dit op tot 7 à 8 l/100km kon vroeger met een volle tank bijna 830 à 840 km doen, nu met moeite een 750 km, mijn bandenspanning contreel ik altijd, normaal 2,4 bar maar geef 2,5 bar, other info : 2 weken geleden het expansievat vervangen door de Opel dealer, daar steeds het waarschuwings radiatorlampje ging branden, dit euvel is verholpen, hij moest binnen ook voor het slecht starten 's morgens en had zoveel keer geprobeerd dat ook de batterij plat was, pechverhelping kon hem ook niet starten en heb hem dus laten slepen naar de dealer, volgens de dealer zat er lucht in de leidingen maar heeft niets gezegd over het hoger verbuik, hij start en rijd normaal !

Heeft er soms misschien iemand een idee waar aan dit zou kunnen liggen ?

PS : Ben wel al aan het denken om een nieuwe auto te kopen, ben :wub op de Opel Zafira Tourer (Cosmo)

Terug
Naar boven