Hi beste Opelfans
,
Rijdt met een Vectra C, motortype:Y20DTH, bouwjaar 2003.
Heb zo de laatste maanden de indruk dat m'n Vectra nogal veel verbruikt
, heb een BC en hou regelmatig het verbruik in het oog, trek ik (normaal) op dan verbuikt hij op het moment 20 a 25 l/100km, is de baan nogal wat oplopend dan verbruikt hij bijna 9 à 10l/100km en als ik op gewoon plat stuk rijdt dan verbuikt hij zoiets van 6,8 l/100km, soms geeft het verbuik ook 4 of 5 l/100km en als ik een beetje gas bij geeft loopt dit op tot 7 à 8 l/100km kon vroeger met een volle tank bijna 830 à 840 km doen, nu met moeite een 750 km, mijn bandenspanning contreel ik altijd, normaal 2,4 bar maar geef 2,5 bar, other info : 2 weken geleden het expansievat vervangen door de Opel dealer, daar steeds het waarschuwings radiatorlampje ging branden, dit euvel is verholpen, hij moest binnen ook voor het slecht starten 's morgens en had zoveel keer geprobeerd dat ook de batterij plat was, pechverhelping kon hem ook niet starten en heb hem dus laten slepen naar de dealer, volgens de dealer zat er lucht in de leidingen maar heeft niets gezegd over het hoger verbuik, hij start en rijd normaal !
Heeft er soms misschien iemand een idee waar aan dit zou kunnen liggen ?
PS : Ben wel al aan het denken om een nieuwe auto te kopen, ben :wub op de Opel Zafira Tourer (Cosmo)
Rijdt met een Vectra C, motortype:Y20DTH, bouwjaar 2003.
Heb zo de laatste maanden de indruk dat m'n Vectra nogal veel verbruikt
Heeft er soms misschien iemand een idee waar aan dit zou kunnen liggen ?
PS : Ben wel al aan het denken om een nieuwe auto te kopen, ben :wub op de Opel Zafira Tourer (Cosmo)