• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoog oplopend toerental

@wim-v6 wrote:Slang gescheurd tussen Gasklep en inlaat..

Willem

Tijdje geleden alweer, maar heeft iemand toevallig een foto van de slang zoals Wim bedoeld? Wil dit weekend nogmaals opzoek gaan naar het probleem...

@wim-v6 wrote:Slang gescheurd tussen Gasklep en inlaat..

Willem

Tijdje geleden alweer, maar heeft iemand toevallig een foto van de slang zoals Wim bedoeld? Wil dit weekend nogmaals opzoek gaan naar het probleem...

Toen onze tigra het zelfde probleem had ben ik eens een stukje gaan rijden met het raam open en de radio uit. Bij het optrekken was er een gefluit hoorbaar (lucht die ergens naar binnen gezogen werd).

Om het zonder foto uit te leggen

Luchtfilterbak - darm- luchtmassamerter (plastiek buisje met stekker op) - vanaf hier alle darmen goed nazien naar de motor toe.

Toen onze tigra het zelfde probleem had ben ik eens een stukje gaan rijden met het raam open en de radio uit. Bij het optrekken was er een gefluit hoorbaar (lucht die ergens naar binnen gezogen werd).

Om het zonder foto uit te leggen

Luchtfilterbak - darm- luchtmassamerter (plastiek buisje met stekker op) - vanaf hier alle darmen goed nazien naar de motor toe.

waar wim het over had de gescheurde slang

deze zit tussen het gasklephuis en je bovenste inlaattraject

gasklep huis is (de foto van het motorblok) waar het groene circkeltje is(dat is je stappenmotor)die zit van op de zijkant geschroeft van je gasklephuis

bovenste inlaattraject is bij je afdekplaat boven op de motor die kronkelbochten

als je er voor staat zit hij op rechts tussen deze 2 in zit een klein stukje slang deze wil wel eens stuk los raken

http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Motoren opel/X14XE C16XE X16XE/gasklephuis.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

waar wim het over had de gescheurde slang

deze zit tussen het gasklephuis en je bovenste inlaattraject

gasklep huis is (de foto van het motorblok) waar het groene circkeltje is(dat is je stappenmotor)die zit van op de zijkant geschroeft van je gasklephuis

bovenste inlaattraject is bij je afdekplaat boven op de motor die kronkelbochten

als je er voor staat zit hij op rechts tussen deze 2 in zit een klein stukje slang deze wil wel eens stuk los raken

http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Motoren opel/X14XE C16XE X16XE/gasklephuis.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

na lange tijd eindelijk kunnen kijken naar het euvel met de Tigra. Er was bijna niet meer mee te rijden, toeren liepen steeds hoog op bij het intrappen van de koppeling.

Eerst even de nodige spullen gehaald:

scaled.php

inlaatspruitstuk verwijderd:

scaled.php

slang van gasklep verwijderd. Dit zou het probleem moeten zijn:

scaled.php

en ja hoor, de slang was op meerdere plaatsen gescheurd:

scaled.php

vervolgens de nieuwe slang op de gasklep geplaatst:

scaled.php

meteen maar even een nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk gedaan:

scaled.php

inlaat weer op de slang gemonteerd (was nog best lastig) en alles weer netjes bevestigd, klaar!

scaled.php

iedereen die gereageerd heeft met tips, bedankt!

na lange tijd eindelijk kunnen kijken naar het euvel met de Tigra. Er was bijna niet meer mee te rijden, toeren liepen steeds hoog op bij het intrappen van de koppeling.

Eerst even de nodige spullen gehaald:

scaled.php

inlaatspruitstuk verwijderd:

scaled.php

slang van gasklep verwijderd. Dit zou het probleem moeten zijn:

scaled.php

en ja hoor, de slang was op meerdere plaatsen gescheurd:

scaled.php

vervolgens de nieuwe slang op de gasklep geplaatst:

scaled.php

meteen maar even een nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk gedaan:

scaled.php

inlaat weer op de slang gemonteerd (was nog best lastig) en alles weer netjes bevestigd, klaar!

scaled.php

iedereen die gereageerd heeft met tips, bedankt!

direct nog maar 2 vragen:

1) na de montage van de nieuwe slang heb ik ook even wat koelvloeistof bijgevuld (pijl was niet helemaal goed). Bij de test rit rijdt hij prima, maar toen ik voor het stoplicht stil stond stonk het naar een soort verbranden lucht. Tijdens het rijden is dit niet te ruiken. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

2) De Tigra lekt af en toe een druppeltje olie bij de carterpan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt maar weer!

direct nog maar 2 vragen:

1) na de montage van de nieuwe slang heb ik ook even wat koelvloeistof bijgevuld (pijl was niet helemaal goed). Bij de test rit rijdt hij prima, maar toen ik voor het stoplicht stil stond stonk het naar een soort verbranden lucht. Tijdens het rijden is dit niet te ruiken. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

2) De Tigra lekt af en toe een druppeltje olie bij de carterpan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt maar weer!

weet je misschien waar die lucht vandaan zou kunnen komen?

carterpan pakking, is dat een kwestie van carterpan los schoeven en nieuwe pakking er op? (eerst alle olie er uit laten lopen uiteraard)

Terug
Naar boven