• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa?

het zou inderdaad zonde zijn maar van een verbruik van gecombineerd 1:8.5 met het verbruik van een dikke v6 motor en het rijplezier van een 1400 motortje met maar 90 paardjes

wordt je niet echt blij.

ander setje velgen proberen zou mischien nog een optie kunnen zijn maar betwijfel of velgen zoveel invloed hebben op het verbruik

lijkt me stug dat mijn verbruik met een setje andere velgen naar de 1:12 schiet .

maar wie weet....

Als je blok teveel werk moet doen, gaat hij wel meer verbruiken.

Heeft hij ook niet lang stilgestaan, of altijd zacht gereden?

Mijn Corsa 1.4 8v had ik 205 breed banden op in de zomer. Reed +/- 380 km op een tank, kon ik 38 liter tanken. In de winter met standaard 175 banden reed ik +/- 500 km op een tank, kon ik ook 38 liter tanken. En in de winter! wanneer je verbruik relatief toch al hoger ligt.

Dus het scheelt wel degelijk!!

weet niks over de historie van de auto

alleen weet wel dat de motor zeker niet lui is of wat dan ook geloof wel dat hij het grootste deel van zn 90 paardjes nog heeft.

ik heb klopper gesproken en die heeft gelukkig nog een setje velgen te leen in de maat 185-60-14

en die is gelukkig bereid mij ze te lenen :thumb

gaa het vanmiddag met hem monteren en ben erg benieuwd....

hou jullie op de hoogte

@mauricee93 wrote:

auto verbruikt nog steeds 20 liter op 170km

dus ben helaas genoodzaakt de auto binnekort weg te doen.

Dan begint die van mij net aan z'n 9e liter..

Maar dat is dan ook een X10XE, in de zomer een verbruik van 1:20 gemiddeld!

In de winter zal het zo'n 1:17,5 zijn en dan rijd ik niet eens rustig :thumbup

Ik heb zolaatst met een X16XE gereden, nu lees ik hier en in het tigra gedeelte dat een X14XE X16XE niet trekt vanaf 50 in 5,

dan draait ie 1500 toeren, en als je het gas intrapt, dan komt ie nog knap vooruit, zat zo op de 80, en dit met het slechts iets intrappen van het gaspedaal, dat is pure verbruikswinst.

Uitrollen is nog het meeste winst mee te halen.

willem

Ik deed met mijn Corsa B 1.4 16V CDX Automaat 7,4L je 100KM was iets meer als met de Corsa B GSI die ik daarvoor had (C1.6XE) die deed zo'n 7,1 je 100KM maar dat was een handbak, scheelt iets.

Groetkes,

Sjors

ik rij nu ongeveer een week rond op de zwart gespoten 14 inch gsi velgjes van klopper

moet helaas melden dat de auto er niet zuiniger op is geworden

maar het rij comfort is stukken beter wegligging is veel en veel beter en geen aanlopende wielen meer tijdens een drempel

dus heb besloten de set over te nemen. en ben van plan mijn oude velgen te koop aan te bieden.

moet er wel bij zeggen dat ik erg aan de zwarte velgjes moest wennen

en ze in het begin ook wel een beetje lelijk vond maar begin ze nu steeds meer te waarderen.

ben wel van plan ze opnieuw te spuiten omdat de lak een beetje loslaat.

effe snel 2 foto's geschoten tegenover m'n pa zn auto opzich wel een leuk gezicht :thumb

laat gerust even een bericht achter ben benieuw hoe jullie de velgen vinden staan.

dit was hem eerst:

20121201_165157_zpsbb7ac3f9.jpg

zoals hij er nu bijstaat

20130321_145837_zps8025facb.jpg

20130321_145853_zps1a1b892c.jpg

@corsa14slow wrote:dippen die velgen! (plastidip) :thumb

jaa als het weer nou is beter werdt:P

denk wel dat ik ze zwart hou of eventueel wit maar denk dat zwart toch het mooist zal staan.

koeoeoeoel gsi velgen, wat een baas.

Jammer dat het verbruik niet gedaald is, maar dat heeft dan vast een andere oorzaak.

Heb misschien ook iemand voor je velgen, hoe staat het met de banden?

@PeterNoFear wrote:koeoeoeoel gsi velgen, wat een baas.

Jammer dat het verbruik niet gedaald is, maar dat heeft dan vast een andere oorzaak.

Heb misschien ook iemand voor je velgen, hoe staat het met de banden?

hoeveel mm profiel erop zit weet ik niet

banden zijn er alle 4 nieuw opgekomen in oktober bij aanschaf is maximaal 7000 km meegereden.

alleen het zijn 3 greensport banden 205 breed

en een oudere type michelin band ook 205 breed

op aanvraag kan ik eventueel wel een foto posten van het banden profiel

heb toevallig wel een foto van een losse velg gemaakt.

IMG-20130319-WA0000_zpsa18cae5b.jpg

@PeterNoFear wrote:Lekker op het randje!

Maareh, 205 breed, maar wat is de hoogte?

En wat is de vraagprijs?

bandenmaat is 205/45/zr16/ 87w

waardes van de velgen zijn 7jx16h2 et35

vind het moeilijk in te schatten wat ze precies waard zijn vraagprijs denk ik rond de 300 euro

Hij blijft nu in ieder geval op de weg liggen als ik de auto over de polderwegen jaag... En dat ging echt niet zuinig aan :P

@Klopper wrote:Hij blijft nu in ieder geval op de weg liggen als ik de auto over de polderwegen jaag... En dat ging echt niet zuinig aan :P

Haha zeker waar hij rijdt egt heerlijk in vergelijking met eerst ;)

Vind de Corsa B GSI velgen echt kei vet !

Had ze ook onder mijn GSI

91ktxv.jpg

apk5g8.jpg

Helaas is ben ik aangereden een tijd terug.. auto was total.. achterwiel scheef, b-stijl stond tegen mijn stoel aan, deur ging niet meer open.. :cry anders had ik 'm er nu nog bij gehad ! ik had die auto helemaal op gereden, was een kei leuk bakkie helemaal origineel én zuinig ! :thumb

Ziet er sowieso een stuk beter uit! Wit kan er ook wel gaaf uitzien:

3699428278_3f2434deab_o.jpg

Wel raar dat het verbruik zo hoog is, je zou bijna zeggen dat de tank lek is oid. Zou je dit verbruik niet moeten merken aan de motorloop?

Terug
Naar boven