• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoogte regelaar Koplampen verwijderen (APK!!!)

Goeden dag Heren.

Mijn Astra G uit 2001 is van de week voor een Apk geweest.

Maar nou komt ie niet door de keuring heen. Ik heb angel eyes op mijn astra maar die zijn niet hoogte verstelbaar. Maar om door de keuring heen te komen moet de hoogteschakelaar uit de auto. Wie kan mij vertellen hoe ik de schakelaar uit de auto kan krijgen, heb zelf al gekeken maar kan niks vinden om het er netjes uit te krijgen.

Zoek 2 hoogte regelaars op MP en zet die erin..

Alleen moeten die Angel eye's er wel voor voorbereid wezen.

Kan je is een foto van de achterkant van de angel eyes plaatsen?

De hoogte regelaars kunnen niet op deze Angel Eyes, heb ik namelijk al geprobeerd. Dan heb ik nog 2 opties.

1=Schakelaar verwijderen.

2=Orginele lampen erin zetten.

De orginele lampen heb ik niet meer, en om nou bumper en alles weer los te halen vindt ik niet zo goed idee. Dus kies ik voor optie 1 maar dat lukt niet echt. Dus als iemand weet hoe het los kan krijgen, Graag.

Groeten Joey

ik zit met het zelfde probleem . maar past een schakelaar van een astra met xenon er zo weer in?

of moet je dan ook nog wat aanpassen. en wie weet het onderdeel nummer van deze schakelaar.

anders gewoon 2 koplamp stel motortjes halen en die op je angel eyes maken heb ik bij mijn cali ook gedaan werkt perfect.

En kan je me ook vertellen hoe je het wieltje van de hoogteregelaar eruit heb gekregen?

en hoe je de hele Unit eruit heb gekregen (Foto).

ik heb vorige week nog een schakelaar van een astra g uit elkaar gehaald om de hoogteregeling te verwijderen. is best makkelijk.

je kan de schakelaar verwijderen door met een klein schroevendraaiertje in de draaiknop via het gaatje aan de onderkant, het blokkeerlipje in te duwen en tegelijkertijd aan de knop te trekken.

vervolgens als de knop eraf is kan je 2 lipjes naar binnen buigen die in de 2 sleufgaten zitten, links en rechts, als je dat hebt gedaan kan je de schakelaar er zo uit trekken.

als je de schakelaar eruit hebt kan je met klein schroevendraaiertje de behuizing van de schakelaar delen. dan kan je zo het wieltje eruit halen, let op zit een veertje tussen het wieltje en het huis.

als je het terug wilt monteren ivm het lege alles in omgekeerde volgorde terug monteren.

Okej bedankt dan gaan we dat morgen even proberen.

Bedankt voor de reactie's, zal kijken of ik meteen even een

How to kan maken, voor de volgende met dit probleem.

Originele lampen erin, naar de keuring, goed laten keuren en thuis lampen weer omruilen.

Zoveel werk is dat niet :P

Marvin

Knopje verwijderen/onklaar maken is makkelijkste optie.

Wel mooi dit afkeurpuntje, elke dag kan ik van verschilende autos wel een motortje vervangen..DRAMA!

Mja mijn auto was er ook bijna op afgekeurd. Echter toen de keurmeester er een tik tegenaangaf reageerde hij weer.

Ik had hem 2 weken daarvoor wel weer gangbaar gemaakt (de stalen plaatjes in het kastje maken slecht contact)

Terug
Naar boven