• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoogteverstelling Koplampen werkt niet.

Haasje17

Woont hier bijna
Hallo,

Ik heb een astra G Sport edition II

Ik heb een motorswap gedaan men van een z16xe naar een x20xer gegaan.

Nu ben ik er vandaag achtergekomen dat mijn hoogteverstelling van mijn koplampen niet meer werkt. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Zekeringen zijn heel.

Oja stuurbekrachtiging werkt af en toe ook niet. maar vermoedelijke ligt dat aan de pomp.

Alvast bedankt voor de reacties.

De pinnetjes van de verstelling schieten nog wel eens uit de kommetjes. Dan pakt het motortje de de lamp niet meer.

De pinnetjes van de verstelling schieten nog wel eens uit de kommetjes. Dan pakt het motortje de de lamp niet meer.

Stekkers uit de stellertjes halen en kijken of er stroom op staat. Bij het spelen met de schakelaar gaat de stroom hoger/lager.

Soms werkt een corrigerende tik van de schroevendraaier tegen de steller wel.

Soms zijn ze van binnen kapot geroest....

Soms liggen ze los in de koplampen....

Soms is er helemaal geen stroom....

Eerst eens meten of er stroom op komt te staan, en dan ff spelen met de schakelaar.

Stekkers uit de stellertjes halen en kijken of er stroom op staat. Bij het spelen met de schakelaar gaat de stroom hoger/lager.

Soms werkt een corrigerende tik van de schroevendraaier tegen de steller wel.

Soms zijn ze van binnen kapot geroest....

Soms liggen ze los in de koplampen....

Soms is er helemaal geen stroom....

Eerst eens meten of er stroom op komt te staan, en dan ff spelen met de schakelaar.

Als dat het geval is, test je dat heel snel, je draait het wieltje in je dashboard en dan zou je de motoren moeten horen draaien (wel even de verwarming en radio uit zetten).

Bij mij was steeds het probleem dat de contacten geen contact meer maakte. Die motoren bestaan uit twee delen. Ene deel is een printplaatje met de pennen die de koplampen echt verstellen. Het andere deel is het kapje, waar je de stekker in drukt. Bij mij maakte deze twee delen slecht contact waardoor het met regelmaat zo was dat de boel het niet deed.

Ik heb de boel uit elkaar gehaald en de pinnetjes weer wat uit elkaar gebogen, waardoor ze beter tegen elkaar aanduwen en dat werkt vaak ook!

Als dat het geval is, test je dat heel snel, je draait het wieltje in je dashboard en dan zou je de motoren moeten horen draaien (wel even de verwarming en radio uit zetten).

Bij mij was steeds het probleem dat de contacten geen contact meer maakte. Die motoren bestaan uit twee delen. Ene deel is een printplaatje met de pennen die de koplampen echt verstellen. Het andere deel is het kapje, waar je de stekker in drukt. Bij mij maakte deze twee delen slecht contact waardoor het met regelmaat zo was dat de boel het niet deed.

Ik heb de boel uit elkaar gehaald en de pinnetjes weer wat uit elkaar gebogen, waardoor ze beter tegen elkaar aanduwen en dat werkt vaak ook!

Terug
Naar boven