• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoor "water" stromen bij optrekken

Sinds een paar dagen hoor ik water (of lucht ??) stromen aan de bestuurderskant bij het optrekken van stilstand naar 1 en ook nog van 1 naar 2 (daarna niet meer...). Van de week hoorde ik het echter ook bij bocht nemen en als ik "harder" rijd. Het lijkt onder het dashboard vandaan te komen. Verder geen rare dingen ; geen witte rook, verwarming doet het goed, rijd en start goed, geen water in de auto, temparatuur goed, koelvloeistof oké.

Wat IS dit en nog belangrijker ; hoe kan ik het verhelpen ?? Deskundigen help mij !

Oké dank voor de link; Ik kan even kijken of het uit de dorpel vandaan komt (maar dan hoor je dat toch niet vanonder je dashboard??). En het geluid is ook niet zoals omschreven "kolken", maar meer stromen (hoe moet je dat nou goed omschrijven). Verder nog tips wat het zou kunnen zijn ?

Rustig maar, hoogst waarschijnlijk niks aan de hand, water stromen, je hebt waarschijnlijk een astra h ? wanneer het nat is komt het water van je motorkap in het interieurfilter opvang bakje alwaar het afgevoerd wordt, dat hoor je, toen ik het bij mij voor het eerst hoorde was het een zacht gedruppel(het miezerde) en dacht ik dat mijn verwarmingsradiateur lek was.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Okay, dus ik kan ook kijken of het interieurfilter opvangbakje verstopt zit ?? Ben echt een kluns op auto gebied... waar kan ik dat vinden :shock:

Laat me even weten waar ik moet kijken en dan kan ik vanavond gelijk eens kijken of dat het probleem is.

Bij astra h achter het dashboard kasje, deze moet je losdraaien..is torx. daarna zie je aan de linkerkant een klepje zit met volgens mij 3 boutjes vast maatje 7

De vloer aan bestuurderskant is vanonder af vochtig... In de auto voel ik niks. Dopjes van de dorpels verwijderd, maar kwam geen water uitlopen. Waar zithet opvangbakje van de g??

Het interieur filter opvangbakje! Heb uitleg waar ie zit bij astra h, maar zit ie bij astra g opdezelfde plek? De mat is droog, dus die stinkt niet. Nou ja.. muf...

ja bij beide zit hij achter het dashboardkastje.

bij een G wil het nog wel eens voorkomen dat de verwarmingsradiateur lekt of de klep, maar dat heb ik nog niet horen kolken of stromen.

Mark

Ruik eens aan je expansievaatje van je koelvloeistof, als je benzine/uitlaatgassen ruikt zal het je koppakking kunnen zijn

zie mijn oude topic : viewtopic.php?f=5&t=163530

Greetz Joop

Heb een keer met een Seat dezelfde problemen/symptomen gehad. Bleek uiteindelijk een defect inlaatspruitstuk te zijn. Ik wil niet meteen zeggen dat dit bij jouw Opel ook het geval is, maar als je iemand kent die er verstand van heeft, zou je hem/haar even een kijkje kunnen laten nemen.

Naar garage geweest... Na ca. Kwartiertje rijden heeft monteur gekeken; koelvloeistoftankje ontlucht en daarna nog een x tankdop eraf... Kwam de hbs omhoog. Niet goed volgens hem en de auto daar laten staan. Hij belde later dat het lekke koppakking is (weet niet waar hij datp baseert) en kosten 750 eurie (ex btw vermoed ik). Het rare is alleen dat alle mankementen die je zou kunnen krijgen bij een lekke koppaking verder niet heb. Op de druk van de Kvs na dan. Kan ik er vanuit gaan dat het écht een lekke koppakking is??

De koelvloeistof komt altijd onder druk te staan als de motor draait(en als je bij stilstand de dop losdraait hoord je inderdaad een gesis, dat was mij mijn astra ook altijd zo em dat is logisch, warme vloeistof zet namelijk uit), ik vraag me af hoe hij heeft geconstatteerd dat de koppakking lek is.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat weet ik dus niet.. de motor draaide niet maar stond net een paar minuutjes uit. Is het dan ook normaal of niet? Beetje dure reparatie als achteraf blijkt dat het probleem dat ik water of lucht hoor, niet is opgelost! Advies is welkom...

Terug
Naar boven