• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Houden de problemen en het gezeur het nu nooit eens op.... ben er wel een beetje

aapje1963

Post veel
En het schuifkanteldak alweer repareren... vorige week weekje Luxemburg en zeer mooi weer... schuifdak dicht.... was voor de vakantie al stuk toen weigerde hij dicht te gaan.

Wordt nieuwe module.

Rijden naar Luxemburg en he hoogtes bij Luik is appeltje eitje voor de 1.0T altijd zware motoren gehad maar wat dat betreft alle lof.

En verbruik heen en weer 6l/ 100km terug via Duitsland alleen 140 a 150 gereden

Verbruik is dus erg netjes met deze snelheden.

De rede dat de meeste dealers de modernere opels niet storingsvrij krijgen is de ervaring met elektronica, deze is er bij de meeste monteurs niet.

Ik zie vele dealers waar monteurs werken die al meer dan 30 jaar aan opels sleutelen. Ze krijgen bijscholing wat betreft de nieuwere modellen, maar veel te weinig over het hoe en waarom storingen kunnen optreden.

En dit gebeurt niet alleen bij de Opel Dealer, overige merken hebben hetzelfde probleem. Uitlezen kunnen we allemaal, vervangen wat er defect is volgens het uitlezen ook, maar wat nu als dat niet helpt? Daar houd het vaak op en komen de meeste monteurs die weinig ervaring hebben op het vlak van canbus systemen en de vele ecu's gewoonweg niet uit.

Helaas is het ook zo dat de moderne ecu's allemaal heel veel fouten loggen en opslaan en het soms lastig is te beoordelen welke fouten nu incidenten zijn of daadwerkelijk storingen veroorzaken.

Schuifdak module vervangen werkt gelukkig ook weer lekker. Als ik rij rijd ik bijna altijd open of met kierstand.

Zie je wel!!! Ik wist het, ik wist het!!! Dit moet de oorzaak zijn. Goed dat je aangedrongen hebt. En top dat ze iets gevonden hebben. Als ze nu nog even goed doorpakken en ook die navi vervangen dan krijgt je dealer van mij een dikke plus. Jij hebt hier ook niet om gevraagd.

Heel begrijpelijk en te belachelijk voor woorden dat een "kwaliteitsproduct" zoveel problemen oplevert. Het vertrouwen in Opel zal op die manier smelten als sneeuw in de zon !

Ik hoop oprecht dat je vanaf nu verschoond blijft van nieuwe ellende...... :cry:

vraag of het mogelijk is, in 0verleg met oa Opel Nederland om je Astra K om te ruilen voor een demo met weinig kilometers. Misschien iets bij betalen.

Nu eerst langs om de achterdeur rubbers recht te laten stellen. Dealer zegt dat geen rubber vervangen hoeven worden.
Met buigen en of verwarmen zegt met het goed te krijgen..... tja het is ook al een oude auto...?

Tjongejonge Aapje, het houdt maar niet op bij jou...... :-(
Meteen even mijn 4 portieren gecheckt: alles roestvrij gelukkig. Komt vermoedelijk ook door het feit dat de Astra vaak in de (droge) garage staat.
Zou echter NIET mogen optreden ook al staat ie 24/7 buiten, lijkt me zo.

Hartelijk dank voor de tip; sterkte gewenst in jouw strijd tegen de Opel-problemen.
Bij mij zou er al lang een jerrycan met benzine aan zijn opgeofferd (bij wijze van spreken)....... :negative:

Wat ook wel eens wil helpen: zorg dat het in de media (liefst nationale televisie) komt.
Stuur eens een mailtje/briefje naar RADAR of KASSA, en beschrijf het gehele Opel-dossier inclusief de starre houding van Opel-Nederland en (wellicht) het feit dat de handen van de dealer gebonden lijken te zijn.....

Met (heel veel) geluk, stelt Opel-NL zich wat coulanter op: Nieuwe Astra-ST zonder bijbetaling, als compensatie voor alle (met name emotionele) schade !!!!
Ik gun het je i.i.g. van harte :yes:

:mail: :mail: :mail: :good:

Terug
Naar boven