jannick1990
Post weinig
In de vakantie lekker gaan zwemmen, kom je na een warme dag terug bij de auto... Ja, hoor kan het contact niet meer induwen en draaien. Blijkt een bekend Opel probleem te zijn. ANWB erbij geweest en heeft met een hamer op de grijze ring getikt zodat ik het slot kon draaien en de auto starten. Echter geen definitieve oplossen en ik moest snel naar de garage. Bij de opel dealer hebben ze gekeken of een nieuw slot te bestellen was, en ja hoor maar moesten of alle sloten vervangen worden of een bestellen op code etc. Dus dat waren geen bedragen waar je blij van wordt. Ik kon op internet niets vinden, dus.. zelf alles maar uitgevogeld! En hier is de permanente oplossing met foto's!! Succes!
Stap1:
Zorg ervoor dat je je stuur kan draaien (eventueel auto starten) en verwijder zowel links als recht een klein schroefje achter het stuur (+).
Kan je je slot niet meer draaien, weer opnieuw met een schroevendraaier en een hamer op de grijze ring tikken en met de sleutel tegelijkertijd het contact draaien.
Stap1:
Zorg ervoor dat je je stuur kan draaien (eventueel auto starten) en verwijder zowel links als recht een klein schroefje achter het stuur (+).
Kan je je slot niet meer draaien, weer opnieuw met een schroevendraaier en een hamer op de grijze ring tikken en met de sleutel tegelijkertijd het contact draaien.