• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW-TO] - Astra H - Inbouwen origineel alarmsysteem

@udo wrote:Even een vraag: weet iemand ook de bekabelingsdraden voor het aansluiten van een after market alarm op de deuren? Het liefst dan zo dat je het alarm kan inschakelen met de originele sleutel. Misschien dmv een relais.

Heb dus een alarm voor in een auto deze zat in mijn vorige zafira, maar deze moest ik aanzetten met een aparte ab. Nu wil dezelfde weer inbouwen in mijn nieuwere zafira b maar dan zonder deze ab.

Iemand al een idee? Of misschien een bedradingsschema ?

hallo TvhR,

ik ben nieuw hier op het opelforum , en heb zelf als diverse opties op mijn zafira b van 2006 kunnen monteren,mede dankzij deze site en ook met behulp van een opcom.

ik ben nu ook van plan de originele ATWS in te bouwen en nu moet ik ook mijn REC vervangen, kunt u mischien een uitleg in de "How to" geven hoe je dat met de OPCOM kan doen. (stappenplan) hoe moet je de oude rec vrijschakelen en dan vervolgens de nieuwe weer koppelen.

mvgr richard

Of je de oude REC kunt vrijschakelen met OPCOM durf ik niet te zeggen. Ik heb het destijds bij mijne niet gedaan en alleen de nieuwe REC aangemeld.

Het is een kwestie van je VIN en securitycode programmeren in de nieuwe REC. Daarna neem je alle low, mid en highspeed canbus instellingen over zoals deze ook in je oude REC geprogrammeerd waren.

Vergeet ook niet je variant configuratie aan te passen.

Helaas kan ik het je niet stap voor stap uitleggen omdat ik het niet uit mijn hoofd weet en mijn Astra op dit moment met een flinke schade bij de schadehersteller staat, dus met OPCOM het een en ander nakijken lukt nu niet.

bedankt voor de vlotte reactie, ik heb inmiddels een nieuwe REC ingebouwd , deze was geleverd met de security code van de donor auto.

ik heb de volgende stappen moeten doorlopen in OPCOM om deze nog niet geresette donor REC met code te installeren:

diacnostics , ga naar REC en dan "enter security code"(donor security code), hierna worden de grijze optie knoppen bruikbaar, ga dan naar "reset security code rec "

sluit daarna alles af en doe het contact uit, wacht even en daarna weer contact aan en opcom opniew starten.

ga weer naar diacnostics, REC en gebruik nu je eigen security code bij "enter security code", waarna de grijze optie knoppen weer bruikbaar worden, nu moet je op "program security code"drukken.

als je dit hebt gedaan moet je alleen nog je vin programmeren en alle overige instellingen en variant config overnemen van je oude REC

deze procedure gaat ook hetzelfde als je een nieuwe UEC of IPC installeert.

gr ric

@Maarten wrote:Dus dan is het eigenlijk een kwestie van zekering plaatsen en activeren met opcom?

Als je de alarm claxon geplaatst hebt, ja

Denk er wel aan dat als je geen motorkapsensor plaatst je de motorkap kunt forceren zonder dat er een alarm afgaat. Wordt de accu dan ontkoppeld dan is je alarm gedeactiveerd.

Heb je wel een ultrasoonsensor geplaatst? Zo nee dan blijft er weinig over van de alarminstallatie en zou je je kunnen afvragen waarom je het activeert.

Ik las ergens in de topic dat het ook met de claxon kan. Ik ga morgen eens even rommelen.

Het gaat me er in eerste instantie om om te kijken of het überhaupt kan met mijn REC. Het plaatsen van de motorkapsensor kan dan altijd nog. Het stekkertje hangt er in ieder geval.

@Maarten wrote:Ik las ergens in de topic dat het ook met de claxon kan. Ik ga morgen eens even rommelen.

Het gaat me er in eerste instantie om om te kijken of het überhaupt kan met mijn REC. Het plaatsen van de motorkapsensor kan dan altijd nog. Het stekkertje hangt er in ieder geval.

Het alarm werkt via een aparte claxon die onder je parafaan geplaatst moet worden de normale claxon bevindt zich niet in het alarmcircuit. De reden daarvoor is omdat de normale claxon op een plek zit waar je 'makkelijk' bij kunt en hem zo eenvoudig zou kunnen saboteren.

Succes met testen morgen!

Ik loop tegen het volgende probleem aan..

De zekeringkast is voorbereid. Ook hangen alle stekkers er.

Alleen met programmeren krijg ik de fout dat de ECU niet voorbereid is op anti diefstalalarm.

hebben jullie een tip?

Hallo,

Zijn alle benodigde onderdelen voor dit orginele opel Alarm ook elders te krijgen dan bij de dealer ?

grt. Patrick

@TvhR wrote:Sam, ik heb de prijzen zojuist achter de onderdelen vermeld.

Het vinden van een REC valt best mee. Je kunt het beste via een aantal demontagebedrijven opzoek gaan. Het is handig als je beschikt over EPC en via het demontage bedrijf het VIN van de donorauto kunt krijgen. In EPC kun je dan opzoeken of de donorauto uitgerust was met een alarmsysteem. Zodoende weet je of je de juiste REC koopt.

De REC die ik gekocht heb, heeft onderdeel nummer 13220830.

Wel belangrijk is dat de REC is vrijgeschakeld of als dat niet het geval is, je de securitycode hebt van de donorauto.

Mocht je meer info willen open dan even een topic of stuur me een PM want volgens mij is het niet de bedoeling te reageren in een HOWTO volgens de forumregels.

beste

heb deze allemaal gekocht op ebay voor maar 40€ met verzendkosten erbij

kan het zijn dat je rec de alarm niet ondersteunt en niet erin zit voor te kunnen activeren ?of hebben alle rec deze functie wel of niet ?

Vraag moet jij je sleutel niet inleren...? Of andere sleutel halen met alarm functie..?

Dit moet namelijk wel bij een astra g

hoe bedoel je met sleutel inleren ?mijne rec ondersteunt de alarm optie nite softwarematig wat moet ik doen ?

Terug
Naar boven