• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HOW TO... Koplampen zwart spuiten

ja hoor :roll:

in de UK zijn ze niet zo duur :D

de interne onderdelen van rechts gestuurde auto's heb ik toch liggen en die kun je zo over schroeven.

bij B2 koplampen werkt het iig wel.

en dan gewoon een grote botte platte schroevendraaier of een oud bestek mes (lekker bot) er tussen steken en je wipt het zo open.

p2230042.jpg

bij B2 koplampen werkt het iig wel.

en dan gewoon een grote botte platte schroevendraaier of een oud bestek mes (lekker bot) er tussen steken en je wipt het zo open.

p2230042.jpg

@sw_reijnders wrote:pak anders eens een föhn (of electrische verfstripper) en maak die kitrand eens goed warm.

als het goed is, wordt die dan aardig flexibel en kun je als het goed is die lamp splitsen.

of leg um eens in de oven op 100 graden ofzo

Er zijn meerdere wegen ;)

Maar heb er nog 1 te gaan, ga het proberen :thumb

@sw_reijnders wrote:pak anders eens een föhn (of electrische verfstripper) en maak die kitrand eens goed warm.

als het goed is, wordt die dan aardig flexibel en kun je als het goed is die lamp splitsen.

Er zijn meerdere wegen ;)

Maar heb er nog 1 te gaan, ga het proberen :thumb

pak anders eens een föhn (of electrische verfstripper) en maak die kitrand eens goed warm.

pak anders eens een föhn (of electrische verfstripper) en maak die kitrand eens goed warm.

@sw_reijnders wrote:waarom slijp je die koplamp open met een dremel?

is die kit van die transparante kap echt niet los te wrikken met een hete föhn?

bij een B koplamp kan dat namelijk wel :hmmz

Ik moet zeggen dat je nog aardig wat door moet slijpen, ik ''denk'' niet dat het te doen is zonder slijpen (kap zit echt vast) Maar als iemand het ooit met een föhn voor elkaar heeft gekregen dan graag melden king: Ik heb nog 1 koplamp te gaan :thumbup

@sw_reijnders wrote:waarom slijp je die koplamp open met een dremel?

Ik moet zeggen dat je nog aardig wat door moet slijpen, ik ''denk'' niet dat het te doen is zonder slijpen (kap zit echt vast) Maar als iemand het ooit met een föhn voor elkaar heeft gekregen dan graag melden king: Ik heb nog 1 koplamp te gaan :thumbup

waarom slijp je die koplamp open met een dremel?

waarom slijp je die koplamp open met een dremel?

@chieltjuh wrote:gaaf hoor!!

ben benieuwd of je hiermee de apk doorkomt.

Heb een zilveren gtc durf het niet aan om zo ff te proberen.:)

maar toch dikke :thumb :thumbup

Waarom zou je hiermee niet door de APK komen dan ??

ik heb standaard al donkere lampen

@chieltjuh wrote:gaaf hoor!!

ben benieuwd of je hiermee de apk doorkomt.

Heb een zilveren gtc durf het niet aan om zo ff te proberen.:)

maar toch dikke :thumb :thumbup

Waarom zou je hiermee niet door de APK komen dan ??

ik heb standaard al donkere lampen

ik vind het wel lekker gedaan ;) En dremelen of niet: durven is de kunst. :thumb Heb zo ook al een paar niet-heilige manieren gehad :)

ik vind het wel lekker gedaan ;) En dremelen of niet: durven is de kunst. :thumb Heb zo ook al een paar niet-heilige manieren gehad :)

Staat mooi idd. en een beetje lef om een slijptol in de vec te zetten kan zekers geen kwaad. Ik denk altijd maar...In theorie kan het maar heb ik de balle om het te doen :mrgreen:

Groet jraaf

Staat mooi idd. en een beetje lef om een slijptol in de vec te zetten kan zekers geen kwaad. Ik denk altijd maar...In theorie kan het maar heb ik de balle om het te doen :mrgreen:

Groet jraaf

hallo iedereen,

heeft iemand dit ook wel eens voor een vectra b2 gedaan?

zoja heeft iemand daar foto's van??

ik wil dit zelf namelijk ook in mijne doen, maar wil ffies weten of het de moeite waard is..

groeten

jelmer

Terug
Naar boven