• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HOW-TO zuigerbodemkoeling

Hm.. op mijn blok zit dit er standaard op, had gedacht dat de betere blokken dit allemaal wel zouden hebben. Zal er wel mee te maken dat ik een diesel heb :hmmz

origineel gepost door Andre Botter

een tijdje terug een auto op de brug gehad waar ze de originele drijfstangen verkeerd om gemonteerd hadden na revisie die had al mooie slijtage plekken in de cilinders.

Wie verteld mij het verschil even tussen voor en achter van een drijfstang, ze zijn expres NIET symmetrisch gemaakt heb ik geleerd, want daardoor worden de lijbaan krachten verminderd.

Maar wat is voor en wat achter ?

origineel gepost door freek corsa

origineel gepost door Andre Botter

een tijdje terug een auto op de brug gehad waar ze de originele drijfstangen verkeerd om gemonteerd hadden na revisie die had al mooie slijtage plekken in de cilinders.

Wie verteld mij het verschil even tussen voor en achter van een drijfstang, ze zijn expres NIET symmetrisch gemaakt heb ik geleerd, want daardoor worden de lijbaan krachten verminderd.

Maar wat is voor en wat achter ?

bij let drijfstangen zit een gaatje aan de inlaat kant

en die bmw sproeiers gaan kapot moet je ff op c20let forum kijken

en bij klasen hebben ze een aanbieding vd zuigerkoeling 150 euro!!

is zeker goed idee heb nog verschillende onderblokken liggen voor de cqp kan altijd is uitproberen

maar door die sproeiers ga je druk toch een stuk terug vallen?

of zie ik dat verkeerd?

ik vind zelf dat er erg veel onduidelijkheden zijn over dit zuigerbodemkoelings verhaal en wil gewoon duidelijk maken hoe of wat.. aangezien andre botter bijvoorbeeld een andere gedachte heeft dan bijvoorbeeld eds, of de andere bedrijven die het sproeier richting uitlaat richten, en alle onduidelijkheden netjes in de beginpost te vermelden.

mijn sproeiers komen niet uit NL..

De leverancier levert ze al jaren en heeft mij er een nette inbouw beschrijving bij gedaan voor de hoek en plaatst etc..

Deze waardes zijn door OMR gecontroleerd en de jongens daar bouwen met regelmaat dikke motoren.

Alleen dat wordt niet aan de grote klok gehangen..

Iedereen die ik hier in de buurt ken is altijd vol lof over hun werkwijze.. Zo ook ikzelf...

Sproeiers die ik erin heb zitten kosten niet de hele wereld.

Hoe je de juiste oliedruk houdt,

gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..

Lekker nieuw en meer opbrengst.

op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk...

Autocomponenti is de site van Jim Steck, een echte Alfa man. Hele dikke spullen maken die voor oude Alfa's.:afro Heb een 2.0 8v TS Turbo gezien van hem met 750 pk.:o

zijn de sproeiers die ik gebruikt nu de 'bmw sproeiers' die mindere kwaliteit hebben of andere?

origineel gepost door corsaboy

Hoe je de juiste oliedruk houdt,

gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..

Lekker nieuw en meer opbrengst.

op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk...

my thought exactly!

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Nog een manier

Of deze

of deze

interesant pdfje;)

de manier als in de 2e link gaat bij een opel alleen niet werken ivm het koelwater kanaal dat al direct onderaan de cilinder begint!

Een Z20LET pomp is zeker aan te bevelen.

Alleen neem dan wel de bij passende aanzuig buis en verbouw die dan niet met een dunner stuk pijp!!!

Zo als ik wel vaker heb gezien.:hmmz

En ik maak mijn olie sproeiers ook mooi zelf.:D

En mijn blok is al meerdere keren goed getest met TIME ATTACK.:D

En in maart gaan we dat weer doen.:P

scan0001me9.jpg

Originally posted by corsaboy

ik moet nog een setje bestellen freek, wil er wel meerdere bestellen..

msn of mail maar

Ga is snel doen dan :angel

Ik zag vandaag dat in de drijfstangen die ik wil monteren geen gaatje geboord zit gericht naar de cilinder zoals in de originele drijfstang. Daar de motor met een droogcarter draait vermoed ik dat er teweinig olie op de cilinders zal spatten.

Gaatje boten door de rijfstangen of sproeiers plaatsen zoals hierboven omschreven. Dit is wel geen LET blokje wel een zuigertje

stalen drijfstangen en wossner zuigers, catcams nokjes dus +/- 200 Pk mik ik toch naar

Terug
Naar boven