• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp bij knutselen aan lichtschakelaar (vectra b2)

AktivierungTagfahrlicht-Skandinavienschaltungk59.jpg

Willem

DagrijlichtrelaisOpel.jpg

Codes en Functie:

8: Signaal Oliedruk (Controle lampje) voor inschakelen verlichting

15: + Over Contact

30: + Constant

31: - Massa constant

56-B: Dimlichten

58-L: Stadslicht - Achterlicht Links

58-R: Stadslicht - Achterlicht Rechts

58-K: Teller en Kenteken verlichting

Willem

DagrijlichtrelaisOpel.jpg

Codes en Functie:

8: Signaal Oliedruk (Controle lampje) voor inschakelen verlichting

15: + Over Contact

30: + Constant

31: - Massa constant

56-B: Dimlichten

58-L: Stadslicht - Achterlicht Links

58-R: Stadslicht - Achterlicht Rechts

58-K: Teller en Kenteken verlichting

Willem

@sander2.5v6 wrote:Haha dacht ik ook! Omdat je verlichting controle hebt zeker? Heb ik ook en alles werkt nog hoor!

Alleen ik heb het op me mistlampen aangesloten omdat ik me xenon niet wil belasten

Oke dan gaan we dat eerdaags ook eens proberen.

Heb je ook wat foto's of een HOW-TO???

Dirkjan

Ik zal eens wat foto's voor je maken binnenkort. En met de stekker die wim al beschreef wordt het een zeer eenvoudig klusje! Dan is het een kwestie van de cominghome module de constante 12V+ aansluiting uit het zekeringkastje pakken, Massa op het chassis verbinden, vergrendeling en ontgrendeling aansluiten (gelegen achter linkervoetpaneel bestuurder) en als laatst heb je dan 2 kabels 12V + die je verlichting sturen deze kan je dan volgens het schema van Willem in de gewenste gleuf duwen van de stekker achter het zekeringpaneel. Uiteindelijk houd je 4 kabels over die je niet nodig hebt, omdat de vectra positief gestuurd is en een verdomt handig stekkertje heeft liggen.

Stekkertje:

img0001iu.jpg

@sander2.5v6 wrote:Haha dacht ik ook! Omdat je verlichting controle hebt zeker? Heb ik ook en alles werkt nog hoor!

Alleen ik heb het op me mistlampen aangesloten omdat ik me xenon niet wil belasten

Oke dan gaan we dat eerdaags ook eens proberen.

Heb je ook wat foto's of een HOW-TO???

Dirkjan

Ik zal eens wat foto's voor je maken binnenkort. En met de stekker die wim al beschreef wordt het een zeer eenvoudig klusje! Dan is het een kwestie van de cominghome module de constante 12V+ aansluiting uit het zekeringkastje pakken, Massa op het chassis verbinden, vergrendeling en ontgrendeling aansluiten (gelegen achter linkervoetpaneel bestuurder) en als laatst heb je dan 2 kabels 12V + die je verlichting sturen deze kan je dan volgens het schema van Willem in de gewenste gleuf duwen van de stekker achter het zekeringpaneel. Uiteindelijk houd je 4 kabels over die je niet nodig hebt, omdat de vectra positief gestuurd is en een verdomt handig stekkertje heeft liggen.

Stekkertje:

img0001iu.jpg

welke 2draden heb je gebruikt voor de aansturing , maw welke van de 2cv draden en waar heb je die weggehaald? ik vindt deze niet?

Mvg Bart

welke 2draden heb je gebruikt voor de aansturing , maw welke van de 2cv draden en waar heb je die weggehaald? ik vindt deze niet?

Mvg Bart

Als je dat plastieken kapie hebt verwijdert waar de moterkap hendel zit, dan zie je 2 kabelbomen in plastieken omhulsels naar achter lopen, net voor het begin van die omhulsels zie je een paar kabels lopen van de ene omhulsel naar de andere. Je hebt de zwart/gele nodig en de zwart/rode.

Terug
Naar boven