• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp bij knutselen aan lichtschakelaar (vectra b2)

Jup.

Ik heb vanaf mijn Grootlicht relais een extra relais ertussen geplaatst, zodat ze elkaar niet storen, maar inderdaad, van Uitgaand Grootlicht, naar door MT geschakeld LOS relais, die weer naar de uitgaande van de Mistlampen gaat..

Nu heb ik op een of andere manier de + van de doorschakeling weer vanaf een Contact + gehaald haha, Nu heb ik dus alleen de Mistlampen mee met Grootlicht wanneer Contact aan staat...

haha..

Willem

Jup.

Ik heb vanaf mijn Grootlicht relais een extra relais ertussen geplaatst, zodat ze elkaar niet storen, maar inderdaad, van Uitgaand Grootlicht, naar door MT geschakeld LOS relais, die weer naar de uitgaande van de Mistlampen gaat..

Nu heb ik op een of andere manier de + van de doorschakeling weer vanaf een Contact + gehaald haha, Nu heb ik dus alleen de Mistlampen mee met Grootlicht wanneer Contact aan staat...

haha..

Willem

Ja ja ik snap er geen hout meer van maar ik ga eerst even dat ding bestellen en dan komen we wel weer terug.

Dirkjan

Ja ja ik snap er geen hout meer van maar ik ga eerst even dat ding bestellen en dan komen we wel weer terug.

Dirkjan

Heb hem aangesloten, werkte perfect, tot ik me lichten opzette, Nu doet ie het niet meer, maar gaan wel de mistlampen aan als ik me standlichten en dus ook nr plaat verlichting aangaat, Mischien toch niet die stekker gebruiken die wim aangaf

Heb hem aangesloten, werkte perfect, tot ik me lichten opzette, Nu doet ie het niet meer, maar gaan wel de mistlampen aan als ik me standlichten en dus ook nr plaat verlichting aangaat, Mischien toch niet die stekker gebruiken die wim aangaf

niet, gaat prima hoor..

Dat zijn namelijk DIRECT de draden naar de lampjes, zit geen Multitimer tussen of wat dan ook...

Dan heb je zelf iets fout gedaan..

Willem

Heb de 2 aangegevn draden gebruikt en dan uitgaande spanning erop gezet, morgen weer eens meten^^ in de handleiding stond namelijk wel dat ik draa die naar lichten ging moest doorknippen en dan daar verbinden, dus het bakje zetten tussen schakelaar en lamp in serie:s

niet, gaat prima hoor..

Dat zijn namelijk DIRECT de draden naar de lampjes, zit geen Multitimer tussen of wat dan ook...

Dan heb je zelf iets fout gedaan..

Willem

Okeej..

Dan ben ik gelijk al klaar met dit soort dingen.., in de Draadboom van mijn OPELS ga ik niet lopen knippen...

Willem

Heb de 2 aangegevn draden gebruikt en dan uitgaande spanning erop gezet, morgen weer eens meten^^ in de handleiding stond namelijk wel dat ik draa die naar lichten ging moest doorknippen en dan daar verbinden, dus het bakje zetten tussen schakelaar en lamp in serie:s

Vandaag m'n module binnen gekregen maar heb even een paar vraagjes want ik snap de schema niet helemaal.

Welke schema moet ik aan houden A of B

Er zijn 4 draden voor centrale deur vergrendeling 2x blauw -12v en 2x bruin +12v.

Zoals ik las heb ik er maar 2 nodig 1x blauw -12v en 1x bruin +12v toch. (Even een bevestiging graag)

Dan moet de geel/zwart en de orange/zwart rechtstreeks op de bestaande linker/rechter lampen oke? (Even een bevestiging graag)

Rood 12v zwart massa snap ik.

Maar in schema A zijn er nog 2 kabeltjes met geel light switch en orange light switch waar zijn deze voor??

Nu wil ik dus de mistlampen laten branden maar dan doen de achterlichten het niet hoe sluit je die dan aan of hebben jullie dat niet??

Foto-ETNYLQGF-D.jpg

Dirkjan

Okeej..

Dan ben ik gelijk al klaar met dit soort dingen.., in de Draadboom van mijn OPELS ga ik niet lopen knippen...

Willem

Hoe hebben jullie de +12v draad aangesloten??

Want ik las op internet dat je hem beter aan kon sluiten op een draad waar spanning op staat als je je contact uit hebt staan en als je contact aan zet dat dan geen spanning meer op staat.

Kan dat en is dat dan beter?? :hmmz

Kan ook iemand mijn bovenste vragen beantwoorden??

Dirkjan

Vandaag m'n module binnen gekregen maar heb even een paar vraagjes want ik snap de schema niet helemaal.

Welke schema moet ik aan houden A of B

Er zijn 4 draden voor centrale deur vergrendeling 2x blauw -12v en 2x bruin +12v.

Zoals ik las heb ik er maar 2 nodig 1x blauw -12v en 1x bruin +12v toch. (Even een bevestiging graag)

Dan moet de geel/zwart en de orange/zwart rechtstreeks op de bestaande linker/rechter lampen oke? (Even een bevestiging graag)

Rood 12v zwart massa snap ik.

Maar in schema A zijn er nog 2 kabeltjes met geel light switch en orange light switch waar zijn deze voor??

Nu wil ik dus de mistlampen laten branden maar dan doen de achterlichten het niet hoe sluit je die dan aan of hebben jullie dat niet??

Foto-ETNYLQGF-D.jpg

Dirkjan

Ik heb de 12+ op een lege zekering gezet.

Ik heb uiteindelijk alleen de mistlampen voor laten branden, gedaan door 12+ van de module aan te sluiten op de relais van de mistlampen (zit op zekeringenbord). Wat je kan doen is de witte stekker achter het zekeringen bord opzoeken en daar de andere 12+ kabel (splitsen) van de module op aansluiten voor de linker stadslicht en rechter stadslicht (zo doen de achterlichting ook mee).

Open en sluiten is allebij positief en dus gebruik je alleen de bruine draden!

Die draden voor de switch moet je niet gebruiken, dat is voor als je bedrading doorknipt dan moet je die op dienvan de schakelaar zetten zodat als je de schakelaar omzet de lampen het ook gaan doen.

Hoe hebben jullie de +12v draad aangesloten??

Want ik las op internet dat je hem beter aan kon sluiten op een draad waar spanning op staat als je je contact uit hebt staan en als je contact aan zet dat dan geen spanning meer op staat.

Kan dat en is dat dan beter?? :hmmz

Kan ook iemand mijn bovenste vragen beantwoorden??

Dirkjan

Terug
Naar boven