• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hulp bij orginele alarm in een astra g !!

Heb even iets beter gekeken (gebruik m'n telefoon)

En het is inderdaad bruin/violet (kan paarsig zijn)

Je zou kunnen kijken of de immobiliser is voorbereid door de stuurkappen eraf te halen

heb mijn op- com aangesloten en kreeg dit

10325343_827146190648707_1115125040005036030_n.jpg

10303783_827146173982042_2338910651237284545_n.jpg

In de immo zit deze inderdaad niet ingeprogrammeerd (ook nog niet inschakelen als je nog niet alles hebt geregeld kwa bedrading)

Als je de stuurkappen eraf haalt en kijkt naar de stekker van de immo dan zou je een bruin/paars (of violet) kleurige draad moeten hebben.

Zo niet dan kijken of je deze van de sloop kan halen (heb er zelf ook nog een, maar deze is voor het Tech2 Aanklooi Systeem(TM))

Je zou ook kunnen kijken wat er gebeurd als je dit achterwege laat, mogelijk dat het alarm toch werkt.

Je zal alleen geen extra start onderbreking hebben denk ik

Ik kan hem wel op safe lock doen ofzo? Dus 2x drukken op sluiten....

word steeds meer dit....

die immo ding die zit toch verbonden met chip in je sleutel..?

Kreeg van iemand die bij dealer werkt te horen dat dit apart van elkaar is geschakeld..?

Je kan alles gewoon doen zoals je bent gewend, wat ik alleen denk is dat de kiekert geen alarm kan sturen naar de immobiliser zodat deze weet dat het alarm is afgegaan.

En waarschijnlijk wat foutcodes in de kiekert dat hij de immobiliser niet kan benaderen.

De immobiliser zit onder/om je contactslot, wanneer je je sleutel in het contact doet leest deze je transponder(chip) in je sleutel uit en checkt hij of deze sleutel vertrouwd wordt.

Zo ja mag de motor starten, zo nee blijf je staan:)

Je hoeft alleen maar 1 draad te zoeken bij de immo, als deze er niet zit bij de sloop effe stuurkap open breken en de immobiliser log halen.

Daarna de stekker eraf knippen met genoeg draad welke je dan in je auto kan monteren.

Misschien kan je zelfs alleen een pin uit de stekker halen bij de sloop en deze in de huidige stekker plaatsen, zou ik van de week effe moeten kijken of dat kan en maak ik wel een foto :)

Ik rij morgen wel even naar de sloop toe er staat 1 met alarm dus daar eens kijken

ik kan altijd losse draad gebruiken natuurlijk en die trekken...

ik hoop maar dat alles goed komt begint steeds lastiger te worden king:

Zo ziet de stekker ingang van de immo eruit en de module zit onder je contactslot, de stekker hiervan heb je nodig.

foto_obr-6540-a.jpg

Ik ben ervan overtuigt dat je het wel lukt, gewoon alles goed controleren en hulp vragen als je er niet uit komt :)

Super we gaan morgen eens maar de sloop toe...

aansluiting is het zelfde als bij welke dan ook...?

Deze heeft 9 pins....

heeft alle immo 9 pins...?

Dus de immo kan ik eigenlijk gewoon behouden. ...?

Gewoon kwestie van 1 draadje heen trekken....?

Of gaat dit niet werken...?

De immo moet je zelfs behouden als ik eerlijk ben, anders mag je de hele zooi opnieuw gaan inleren en daar wordt je niet warm van :)

Het is gewoon 1 draadje trekken en aansluiten :)

Dat is inderdaad een mega hel (eerst uitleren bij de sloop en inleren in je eigen wagen en dan maar hopen dat alles goed gaat)

De pin die je moet hebben is 1, dit zou een Bruin-Violette draad moeten zijn.

En vanuit welke kan moet ik tellen...?

Ik genruik een andere kleur draadje heb nog blauw en groen liggen haha...

( was eigenlijk bedoeld voor sensoren )

maar zelfde kleur draden vinden is onmogelijk of je moet alles eruit trekken

want draden lopen alle kanten op

Ik heb 3x eerder alarm aangesloten in niet voorbereide auto's en nooit wat hoeven inleren of wat dan ook. Gewoon aansluiten volgens eerder gepost schema en klaar.

Zolang de CV module en afstandbedieningen maar uit dezelfde wagen komen is er niets aan de hand.

Bruin/violette draad gaat via X1:69 naar je immobilisator. Je hoeft alleen het draadje van je CV module naar X!:69 te leggen, de andere kant gaat nl al naar je immobilisator.

Gewoon bij de bestuurderskant het schoppaneel weghalen en de groene stekker(X1) bekijken.

267244a2736dd6296c28833edf018a66.jpg

Terug
Naar boven