• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HULP!!! (binnen verlichting werk niet meer!!!

origineel gepost door sw_reijnders

vectra xenon scheinwerfer ;)

ga niet in engeland zoeken want dan krijg je engelse koplampen . . . dat wil zeggen dat ze naar de LINKER berm schijnen ipv naar de rechter . . . en dus APK AFKEUR!!

wel apart, heb je een scheel kijkende vectra :jerry

haha ja dat wist ik ook wel hihi dat de engelse wagens andere lampen heeft.

maar er zijn dus ook imitatie sets tekoop????

en zijn die dan compleet met xenon? ik bedoel niet van die angel eye troep daar heb ik niks mee ik hou van origineel namelijk.

inderdaad zijn er geen imitatie xenon lampen te krijgen . . . en nieuw kosten die dingen 350 euro per stuk!!

dus zijn ze vrij gewild op ebay.

met een beetje geduld en vaak zoeken, moet je kijken naar de biedingen die NIET op zondag avond 8 uur aflopen.

op maandag middag kwart voor 3 bv zijn er bijna geen mensen die nog op het laatste moment een bod uit brengen.

met behulp van een sniper kun je dit dus automatisch doen en is de kans groot dat je het wint voor een prikkie ;)

ow oke weer wat geleerd dan hihi maar ik had niet gedacht dat het zo vreselijk duur kon zijn!

ik dacht meer in de richting van 200 euro ofzo

oke duidelijk

dus de xenon van opel zelf is ook erg duur?? ik bedoel de lampen en de balasten.

of kan ik gewoon mijn H7 lampen weer gebruiken in de koplampen zelf??

ik heb geen idee hoe het in elkaar zit namelijk (blond)

maar is er geen imitatie spul te verkrijgen ofzo??

ik bedoel de koplampen met een (oogje) erin ja hoe moet ik het anders uitleggen.

ik hou persoonelijk niet van die wanabe audi a4 koplampen zeg maar ik hou van originalitijd

nou . . . als je alles compleet wil aanleggen, moet je as sensoren plaatsen, kabelbomen trekken, originele lampen erin en ballasten. En ook die zijn vrij duur.

wat al een aantal mensen hier gedaan hebben is gewoon een Pilot aftermarket set erin.

btw, die fitting is D2S. Dus de H7 lampen gaan alleen in je groot licht passen ;)

ik laat het maar zo ik ben wel tevreden ik vind het wel jammer dat ik die mooie lampen er niet in kan doen maar oke.

ik heb er toch al een H7 pilot xenon set in zitten duzz.

origineel gepost door opelrulez1990

ook waar de zekering zit van de spiegel versteling was behoorlijk versmolten maar het draadje erin niet.

de zekering is gewoon misvormt zeg maar.

Lijkt me ook niet echt gezond, weet wel dat je xenon meer stroom gebruit, misschien zit er ergens in je zekeringkast een slechte verbinding, waardoor je multitimer en xenon geen contact krijgt.........

Multitimer heeft niks met de Xenon lampen te maken, maar kan wel verstoord of kapot raken door andere problemen, zerekingen die te warm geweest zijn moeten ook een oorzaak hebben.

Willem

van (goed aangesloten) xenon kan het ook niet zijn.

die verbruiken namelijk minder stroom dan halogeen (ik meen 35 watt om 55 watt)

55 watt = 4.6A en 35 watt = 3A per lamp

Alleen tijdens starten verbruiken ze even heel veel..

als je originele opel starters op 10A zekering zet, klapt ie direct bij aanzetten verlichting..

bij een omega-B zitten dan ook 15A zekeringen voor de Xenon lampen

Willem

En voralsnog, na ruim 4 jaar lang met aftermarket Xenon zonder enig probleem..

daarbij starten mijn lampen ALTIJD kort na het starten AUTOMATISCH op, dagrijverlichting!!.. (ofiicieel voor Zweden).

Willem

Over je Zekeringbord lopen meerdere voedingen, als er ergens een slecht contact zit wordt deze warm, en gaat steeds minder contact geven.

Om er voor te zorgen dat er toch over het klein beetje contact genoeg vermogen heen gaat loopt de stroom omhoog en ontstaat er warmte wikkeling en die zorgt er voor dat er dingen gaan smelten, maar het kan ook fucties laten uitvallen.

Terug
Naar boven