• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp gevraagd bij het vervangen kachelkraan Vectra B x16xel

Nathan Kop

Post weinig
Goedenavond,

Mag ik jullie hulp vragen?

De kachelkraan van mijn Vectra B lekt koelvloeistof. Ik een nieuwe gehaald bij de dealer zodat ik deze kan vervangen. Op zich niet zo moeilijk.

Echter, dat ding is erg moeilijk te bereiken.

Zover ik kan zien zitten er een 4-tal snelkoppelingen (Norma)op de hoofd koelleidingen, met groene clipjes er aan: twee die je eerst van de houder af moet koppelen en twee die op de leidingen naar binnen worden gekoppeld.

Zover ik kan zien moeten die los, daarna kun je de complete houder waar het kraantje aan zit naar boven schuiven zodat je het geheel uit kunt nemen (en het kraantje makkelijk kunt vervangen).

Probeer echter al een paar uur die koppelingen los te krijgen...Maar hoe werkt dit? Kwart slag draaien wil niet werken...

Ik weet ook dat ik de andere kant van de slangen los zou kunnen halen, door middel van de slangklemmen los te halen...maar daar kom ik al helemaal niet bij ben ik bang.

Alvast bedankt als iemand een tip heeft!

Groeten,

Nathan

er zit volgens mij geen kraan op, kachel werkt met een klep die de luchtstroom regelt, wel of niet door de kachelradiateur

Hallo, de 3-weg klep/kachelkraan is inmiddels vervangen. De volgende dag lukte het me de vier connectoren met wat meer brute kracht los te trekken van de aansluitingen. Opgelost dus ;-) bedankt voor de reactie :thumbup

Sorry beetje laat, wij hebben er ook al meerdere gewisseld de laatste tijd.

De klik koppelingen zijn niet heel fikn inderdaad.

De 3-wegklep (kachelkraan) is alleen van toepassing op de modellen met airco (ook ECC).

deze zorgt ervoor dat de koele lucht in de zomer ook echt koel word.

Als er een warme kachelradiateur tegen de cerdamper aan ligt haal je niet de maximale koeling namelijk.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Terug
Naar boven