• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo

@NelisZ20LER wrote:Je hebt pb terug! :thumb

LET turbo schijnt maar 60.000 km mee te gaan heb ik me laten vertellen, dit zal wel gemiddeld zijn...

De LEL en LER turbo's zouden ongeveer 150.000 tot 200.000 km mee moeten kunnen, maar hier zijn de meeningen over verdeeld heb ik al wel gelezen.

:hmmz mijn LET lader heeft er 122000km opzitten nu , lekt nu wel beetje olie inwendig .

Mijn let heeft er nu 190.000 km op zitten. Werkt nog goed geen olie lekkage. Hij fluit alleen een beetje.

Een nieuwe leh klaar liggen maar zo lang hij nog goed is laat ik hem lekker zitten.

Km stand zegt dus niet altijd wat.

Het is natuurlijk net hoe er mee omgegaan wordt. Ook is het zo dat een turbo langzaam minder wordt. Je merkt het niet altijd totdat er een nieuwe op zit...

Als ik alles er straks weer op heb turbo, intercooler, auto is weer fris en fruitig. dan moet ik dus de software laten aanpassen op maat... is het bij ulimited tuning te doen? Hoor veel goede verhalen op verschillende forums...iemand ervaring? Of advies? En aan wat voor een prijs moet ik denken:shock:

Greetzz

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Unlimited tuning heb ik zelf nooit wat over gelezen of gehoord. Als er veel goeds over geschreven wordt is het misschien de moeite.

Ik zou wel eens vragen of ze genoeg kennis/ervaring hebben met de Z20LEx motoren van Opel.

Ze staan hier op de bedrijven sectie van het forum, kijk daar eens rond en/of stuur een pb naar ze. Prijs zal al gauw 500,- euro zijn denk ik. Misschien hanteren ze een uurtarief, of hebben ze een vaste prijs...

Hey Niels heb ze een pb gestuurd en nemen het in behandeling...antwoord volgt nog. Ik hoef hem niet extreem te chippen trouwens, als hij maar weer zo lekker loopt en iets meer power heeft toen ik hem kocht;-)

Heb inmiddels een bevestiging van courtenaysport, en heb hun bank gegevens toegestuurd gekregen. Om de bestelling voort te zetten. Zodra het betaald is zenden ze de onderdelen toe.

Is mijn eerste keer dat ik het op deze manier doe. 610pond overmaken op een engelse bankrekening waar ik verder niets

Van weet:o

Mensen van hier hebben er volgens mij wel goede ervaringen mee. Dus ik wacht met veel hoop, dat het goed komt:mrgreen:

En als alles klaar en gereed is, zet ik de afspraak met ulimited tuning door!!!! :D

Niels, klopsensor is in bestelling! Monteur is op vakantie:shock: ff geduld moet ik hebben.:roll:

Heb bank gegevens van ze ontvangen...

Dus betalen via je bank is tot nu toe geen probleem!;-)

Ga het vanavond naar ze overmaken, zodra ze het ontvangen hebben, sturen ze de onderdelen naar me toe!

mocht je de auto laten remappen. vdb works (jeroen) levert goed werk. ik heb mijn zafira daar laten remappen. mooie koppelkromme en geen agressieve turbo die er in 1 keer inschiet, zoals je soms bij EDS weleens hoort.

Verder nog nooit storingen gehad oid. auto heeft nu 245pk op de voorwielen en 385nm. alles mooi binnen de marges zodat de boel ok een tijdje meegaat.

Jongens m'n VXR K04 Turbolader is binnen:grin:!

Via IBAN prima te doen.

Ze hadden het geld na 3 dagen op hun bank gestort gekregen...

Toen na 4 werkdagen werd het netjes in doos thuis afgeleverd:grin:

Verdere updates volgen nog!

Als mn monteur terug is van zijn vakantie gaan we monteren!

@Dikkeminne wrote:mocht je de auto laten remappen. vdb works (jeroen) levert goed werk. ik heb mijn zafira daar laten remappen. mooie koppelkromme en geen agressieve turbo die er in 1 keer inschiet, zoals je soms bij EDS weleens hoort.

Verder nog nooit storingen gehad oid. auto heeft nu 245pk op de voorwielen en 385nm. alles mooi binnen de marges zodat de boel ok een tijdje meegaat.

Helemaal mee eens!!!!!

Ik heb mijn auto daar ook laten doen.

Ik rij met 283 pk en 360Nm rond.

@predator wrote:@Dikkeminne wrote:mocht je de auto laten remappen. vdb works (jeroen) levert goed werk. ik heb mijn zafira daar laten remappen. mooie koppelkromme en geen agressieve turbo die er in 1 keer inschiet, zoals je soms bij EDS weleens hoort.

Helemaal mee eens!!!!!

Ik heb mijn auto daar ook laten doen.

Ik rij met 283 pk en 360Nm rond.

ik ben wel benieuwd naar jullie uitdraaien :P

misschien ook wel een idee een uitdraai topic te maken?

Van't weekend gaat het gebeuren! Intercooler moet nog even wachten (financieel :oops:) en weet nog niet welke ik moet hebben... tips en linkjes zijn welkom... niet van de duurste graag:mrgreen: ;-)

Terug
Naar boven