• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp gezocht m.b.t spuiten van de auto.

Goedemorgen,

In een aantal andere posts heb ik al gerept over welke kleur ik mijn auto wil (laten) spuiten.

Hier ben ik gelukkig uit, dit word een mooi kleurtje wit met een klein blauwig tintje erdoorheen.

Nu is het alleen dat ik zelf erg perfectionistisch ben als het gaat om zelf iets doen.

Als ik iets demonteer of monteer gaat het bij mij helemaal uit elkaar, word het mooi gemaakt en weer gemonteerd.

Dit is niet altijd even handig, maar ik kan er niet goed tegen als werk afgeraffeld word.

Nu wil ik het liefst mijn auto zelf spuiten, alleen heb ik een aantal zelf gespoten auto's gezien.

Die zijn gespoten door mensen die beweren dat ze het kunnen, en ze vinden het zelf helemaal geweldig.

Alleen als ik er naar kijk moet ik bijna janken, ik zie allerlei oneffenheden en plekjes in de lak.

Ook is het rond de onderkant van de auto vaak niet mooi.

Mijn vraag is als ik hem zelf ga spuiten, samen met mijn vader (die ook zegt hier ervaring in de te hebben)

Hoe groot is de kans dan dat die net zo lelijk word als die andere auto's?

Ik denk namelijk dat het bijna onvermijdelijk is als je het zelf doet.

Als ik hem zelf ga spuiten wil ik wel een cabine huren en alles wat je nodig hebt om het goed te doen.

Het allerliefste laat ik hem spuiten omdat ik dan weet dat het goed gebeurt.

Maarja ik ben een student en ik woon nog bij mijn ouders dus je kan nagaan dat ik daar niet teveel geld aal kwijt wil.

Mijn budget voor het spuiten ligt eigenlijk rond de 1000 euro.

Heeft iemand goede tips?

Terug
Naar boven