• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp van buiten af gevraagd.

D.J.R.

Post veel
Zo als sommige van jullie weten had ik van de zomer problemen met de bobiene.

Motor begon op 3 cilinders te lopen.

Uitgelezen met resultaat overslaan cilinder 1.

Heb toen een nieuwe bobiene geplaatst en kreeg weer problemen.

Uitgelezen met resultaat overslaan cilinder 4 en weer overslaan cilinder 1.

Heb toen 4 nieuwe bougie's geplaatst en dat is 5 maanden goed gegaan tot de dag van vandaag.

Weer storing.

Uitgelezen en nu overslaan cilinder 3.

Het eind is nu zoek wat kan ik nog meer doen?

Zie deze tropic:http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=168060

Dirkjan

Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.

Krijg steeds een melding van cilinder 2 die niet meewerkt. Ik heb vervolgens ook de bougies vervangen, bobine vervangen, compressie test gedaan, injectoren laten checken, valve cleaner in de tank gedaan en de kabelboom nagelopen en de connectors ingespoten met contactpray. Nog steeds dezelfde storing.

Aangezien er weinig over blijft ben ik ook bang dat er een nieuwe ECU in moet.

Overigens is het allemaal begonnen op het moment dat het begon te vriezen. Meer mensen die hetzelfde hebben?

@GRLWBNL wrote:Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.

Krijg steeds een melding van cilinder 2 die niet meewerkt. Ik heb vervolgens ook de bougies vervangen, bobine vervangen, compressie test gedaan, injectoren laten checken, valve cleaner in de tank gedaan en de kabelboom nagelopen en de connectors ingespoten met contactpray. Nog steeds dezelfde storing.

Overigens is het allemaal begonnen op het moment dat het begon te vriezen. Meer mensen die hetzelfde hebben?

Bij mij is het ook begonnen tijdens de vorst periode.

Heb vandaag m'n oude bobiene terug geplaatst kijken wat die nu doet.

Als het is wat Wim zeg dan doe ik er verders niks aan en gaat de Vec eruit.

Dirkjan

@wim-v6 wrote:computer kapot.. of mechanische motorstoring

Willem

Als de computer overleden is zou je constant deze storingen moeten hebben.

Dat is in het geval van mij niet zo.

Dirkjan

@D.J.R. wrote:@wim-v6 wrote:computer kapot.. of mechanische motorstoring

Willem

Dirkjan

Dat hoeft niet altijd dat is ook juist het kloterige van dit soort storingen, ik zou is proberen bij een sloop voor niet al te gek veel geld een ECU mee te nemen en proberen.

@D.J.R. wrote:@GRLWBNL wrote:Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.

Dirkjan

Ik denk dat die bobine terug plaatsen weinig zin heeft.

Zit er zelf aan te denken om de kabelboom eerst te laten vervangen zodat ik dit nog uit kan sluiten. Ook wil ik de EGR af doppen. Ik lees ook steeds vaker dat dit er ook mee te maken kan hebben, vanwege veel kleine ritjes die ik rijd.

Als het uiteindelijk bij de ECU uitkomt dan gaat ie van mij ook weg. Ik heb weinig zin om nog pak en beet € 1200 uit te geven aan een nieuwe ECU.

Welke melding krijg jij precies als je em uitleest?

@Opeltje17 wrote:@D.J.R. wrote:@wim-v6 wrote:computer kapot.. of mechanische motorstoring

Willem

Dirkjan

Dat hoeft niet altijd dat is ook juist het kloterige van dit soort storingen, ik zou is proberen bij een sloop voor niet al te gek veel geld een ECU mee te nemen en proberen.

Volgens mij gaat dat zeker niet werken want je zit met je startonderbreker en je afstandsbediening enz....

Dirkjan

@GRLWBNL wrote:@D.J.R. wrote:@GRLWBNL wrote:Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.

Dirkjan

Ik denk dat die bobine terug plaatsen weinig zin heeft.

Zit er zelf aan te denken om de kabelboom eerst te laten vervangen zodat ik dit nog uit kan sluiten. Ook wil ik de EGR af doppen. Ik lees ook steeds vaker dat dit er ook mee te maken kan hebben, vanwege veel kleine ritjes die ik rijd.

Als het uiteindelijk bij de ECU uitkomt dan gaat ie van mij ook weg. Ik heb weinig zin om nog pak en beet € 1200 uit te geven aan een nieuwe ECU.

Welke melding krijg jij precies als je em uitleest?

Idd terug plaatsen van de oude bobiene had zeker weinig zin.

Was net of ik aan het rodeorijden was zo stotterig.

Heb hem net uitgelezen zie resultaat.

OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

OP-COM - KWP2000 Communicatie Scherm> 2001|Vectra-B|Motor|Z 18 XE

Sleutelwoord #1: EF

Sleutelwoord #2: 8F

Normale Tijdsparameter ingesteld

Systeem leverancier specifiek: L

Chassinummer (VIN): W0L0JBF3517004017

Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09158689

ECU Hardwarenummer: SIE 0116003000

ECU softwarenummer: 6586055131

ECU software versienummer: 0401

Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S01002

Systeem naam of Motorcode Z18XE1

Werkplaatscode of Tester serienummer: S001000552

Programmeerdatum: 20010315

Identiteit: 1603

Calibratiedatum: O108301C

Calibratie Software Nr: o2c8301a

ECU installatie datum: 6586055203

Fabrikantspecifiek: 3200

Totaal aantal foutcodes: 2

P0303 - Overslaan cilinder 3 gedetecteerd

(01) - Niet aanwezig

P0304 - Overslaan cilinder 4 gedetecteerd

(01) - Niet aanwezig

Ik ga maar eens een bezoekje brengen bij de autodokter dan weten we misschien meer.

En anders moeten we maar afscheid gaan nemen van deze Vec.

Dirkjan

Motor ECU is wel om te wisselen heeft niks te maken met startonderbreker en CV.

Wat wel zou kunnen is dat je hem moet in progammeren maar dat weet ik ook niet zeker

@ Opeltje17, onder welke steen heb jij geslapen???

De Startonderbreker zit JUIST in de motorcomputer, en dat maakt m niet zomaar uitwisselbaar.

je kan 2 dingen doen, een computer halen met sleutel transponder en lezer, of een vrijgegeven exemplaar en deze op jouw startonderbreker laten inleren.

Willem

@wim-v6 wrote:@ Opeltje17, onder welke steen heb jij geslapen???

De Startonderbreker zit JUIST in de motorcomputer, en dat maakt m niet zomaar uitwisselbaar.

je kan 2 dingen doen, een computer halen met sleutel transponder en lezer, of een vrijgegeven exemplaar en deze op jouw startonderbreker laten inleren.

Willem

Sorry hoor, dacht dat het los van mekaar stond.

@wim-v6 wrote:@ Opeltje17, onder welke steen heb jij geslapen???

Willem

Wim,wat is wijsheid?

1. Door een bedrijf uit laten lezen en hun het probleem te laten achterhalen.

2. Of wat jij zegt in deze quote.

Dan bedoel ik qua prijs.

Waar zou ik z'n vrijgegeven exemplaar kunnen krijgen en wat zijn daar de kosten van. (ongeveer)

Dirkjan

er zijn bedrijven die ze repareren inderdaad..

wat is wijsheid, als ie iedere keer dezelfde storingen geeft kan dat je wel weer gaan uitlezen maar kom je op hetzelfde uit..

vervangings exemplaar, zou niet weten wat dat kosten moet.

Willem

Ik heb hem toen laten repareren bij ac-tronics,kostte wel 280 euro,,, maar ja ;t was wel klaar :vertag

@CQPV6 wrote:Ik heb hem toen laten repareren bij ac-tronics,kostte wel 280 euro,,, maar ja ;t was wel klaar :vertag

Dat moet helaas tegenwoordig via een autobedrijf.

Particulieren helpen ze niet.

@arjontje wrote:@CQPV6 wrote:Ik heb hem toen laten repareren bij ac-tronics,kostte wel 280 euro,,, maar ja ;t was wel klaar :vertag

Dat moet helaas tegenwoordig via een autobedrijf.

Particulieren helpen ze niet.

Als je op die site ga van ac-tronics kan je er volgens mij zo terecht.

Dirkjan

Terug
Naar boven