• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulpvering Corsa B

Waarom moest/moet je de remverdeler opnieuw afstellen? Ik ga in dezer dagen, zodra het binnen is en het weer het toestaat, hetzelfde klusje doen.

Zal is gaan zoeken hoe ik dat moet doen.

Blij te horen dat het je goed bevalt en bedankt voor je input

Aangezien de auto anders op zijn vering komt te staan, moet je de remverdeler even nalopen. Het zou kunnen dat er te veel spanning op de veer komt te staan, waardoor het ventiel continu open staat. Volgens mij stond die van mij al wel goed, maar ik heb hem losgemaakt om hem schoon te kunnen maken.

De veer die eraan zat, zat vol met prut en piepte bij iedere hobbel. Dus die even schoongemaakt, en er weer opgezet.

Remverdeler (ook wel remventiel genoemd) afstellen is kwestie van bout los, schuifmaat ertussen op 12mm, en weer aanhalen. Makkelijk klusje, zeker als de auto toch op de krik staat.

Byjugo, wat hebben de hulpveren jouw gekost? Ik wil het gaan combineren met Monroe gasdempers.

Hoe ziet een remverdeler er eigenlijk uit? :hmmz

Ik was uiteindelijk €125,- handje contantje kwijt.

Wel wat duurder, maar had ik ze wel direct in huis.

Remverdeler zit rechts achter op de balk die tussen de beide achterwielen loopt.

Schijnt dat hij niet op alle auto's zit (afhankelijk van bouwjaar, en abs).

Heb ze vandaag binnen gekregen.

Het was inderdaad een klusje van niks.

Ik vind het een stuk beter. Ligt steviger op de weg en het voelt niet meer alsof ik een molensteen achterin heb.

Volgens de rekening van de dealer zijn de schokdempers nog geen 2 jaar terug vervangen, maar ik denk dat ik ze toch maar is echt moet vervangen. Tenminste hoeveel roest komt daar op binnen 2 jaar?

Vandaag weer aardig rond lopen rijden (moest 2x tanken) en ik mag concluderen dat ik ipv met 35 nu toch makkelijk met 50 over drempels heen kan rijden.

Weet niet of ik toch liever de HD ipv de ST veren had gehad. Vervoer toch vaker zware spullen dan ik dacht.

De auto lag trouwens met 11 opsluitbanden (tegel gebeuren voor de stoep, soort van stoepranden maar dan dunner) minder laag, dan standaard voor de hulpveren.

Ik heb zelf geen ABS, dus geen remverdeler? :hmmz

Heks, zit er veel prijsverschil in de HD veren? Ik ben ze aan het overwegen.

De st geven 30% meer vering en de hd 50%. Die zijn echt behoorlijk stug en alleen aan te raden als je echt vaak/altijd heel veel mee neemt.

http://www.hulpverenshop.nl/c-1215720/corsa-a-b-2-1983-2000/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het verschil is 22,50, dus st is 100 met verzenden en hd 130.

Had van de week 11 opsluitbanden (voor tegels) achterin en hij lag daarmee nog niet eens zo laag als zonder hulpveren en leeg.

Terug
Naar boven