• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hydraulische klepstoters vervangen

aha hier hebben ze mee zitten kloten wat mij al opviel is dat torx schroefjes van nokkenastandwiel zwaar beschadigd zijn ik heb deze auto nu een jaar en heeft nooit goed gelopen beetje bokkig en stoten en ik heb de olie 5w40 inderdaad 20.000 km laten zitten aan gezien ik toch al en toe moet bij vullen

nu wordt mij eea duidelijk is het dan de bedoelig om bij nieuwe de filters te verwijderen en waarom ?

Jup, Deze verdreaaien de nokkenassen tov de nokkenas tandwielen, zodat de Klep openings tijden aangepast kunnen worden..

Willem

en nu snap ik natuurlijk ook waarom die auto zo slecht loopt dus niet trekken en inhouden zowel op gas als benzine

nog een vraagje kan ik die zo vervangen eruit en nieuwe erin ? en moeten die allebei

aha hier hebben ze mee zitten kloten wat mij al opviel is dat torx schroefjes van nokkenastandwiel zwaar beschadigd zijn ik heb deze auto nu een jaar en heeft nooit goed gelopen beetje bokkig en stoten en ik heb de olie 5w40 inderdaad 20.000 km laten zitten aan gezien ik toch al en toe moet bij vullen

nu wordt mij eea duidelijk is het dan de bedoelig om bij nieuwe de filters te verwijderen en waarom ?

ik heb om te proberen de voorste met achterste verwisselt [ deze zijn vlg opel dezelfde] maar geeft geen verandering of verbetering tok blijft achter zitten en als ie loopt is geluid lijkt nog steeds op dieselmotor !! ik ben bang dat er met nokkenastandwielen die natuurlijk variabel moeten is gerommeld en dat daarom die auto nooit soepel heeft gelopen !!

mvg frans

en nu snap ik natuurlijk ook waarom die auto zo slecht loopt dus niet trekken en inhouden zowel op gas als benzine

nog een vraagje kan ik die zo vervangen eruit en nieuwe erin ? en moeten die allebei

ik wil volgende week alle klepstoters vervangen maar ik probeer het zo te doen dat ik de koppakking niet hoef te vervangen.

Ik zorg dat ik de nokkenas voorzichtig loshaal en dan gewoon de kop laat zitten want meestal zit deze wel goed vastgeplakt aan het blok.

ik heb om te proberen de voorste met achterste verwisselt [ deze zijn vlg opel dezelfde] maar geeft geen verandering of verbetering tok blijft achter zitten en als ie loopt is geluid lijkt nog steeds op dieselmotor !! ik ben bang dat er met nokkenastandwielen die natuurlijk variabel moeten is gerommeld en dat daarom die auto nooit soepel heeft gelopen !!

mvg frans

ik wil volgende week alle klepstoters vervangen maar ik probeer het zo te doen dat ik de koppakking niet hoef te vervangen.

Ik zorg dat ik de nokkenas voorzichtig loshaal en dan gewoon de kop laat zitten want meestal zit deze wel goed vastgeplakt aan het blok.

Zaburo, is de kop of zijn de nokkenassen er niet uitgeweest een keer??

Zo ja, heb je ook kans dat de boel niet op tijd staat, dit moet met speciaal gereedschap gebeuren namelijk...

de meeste garages hebben dit niet.

Marcus, Dat is voor de 8klepper motoren

Willem

alles is idd los geweest ik weet niet waarom ofzo

ik heb inmiddels de verstellers [ / poelie ] vervangen enz natuurlijk ook de trekbouten en ook nog een nokkenas versteller sensor of klep vervangen. En nu loopt ie wel goed en stil zoals het hoort . oja speciaal gereedschap heb ik zelf gemaakt die valt achter in beide nokkenas sleuven de rest is kwestie van merktekens goed zetten.

mijn dank voor alle hulp en blijf site volgen je weet maar nooit .

mvg zaburo

Zaburo, is de kop of zijn de nokkenassen er niet uitgeweest een keer??

Zo ja, heb je ook kans dat de boel niet op tijd staat, dit moet met speciaal gereedschap gebeuren namelijk...

de meeste garages hebben dit niet.

Marcus, Dat is voor de 8klepper motoren

Willem

Stomme Slopel hebben die duitsers er ,n fiat / alfa motor er in gelegd geen wonder daarom al die problemen. nu dus nooit meer unne slopel

stelletje sukkels!!

mvg zaburo

alles is idd los geweest ik weet niet waarom ofzo

ik heb inmiddels de verstellers [ / poelie ] vervangen enz natuurlijk ook de trekbouten en ook nog een nokkenas versteller sensor of klep vervangen. En nu loopt ie wel goed en stil zoals het hoort . oja speciaal gereedschap heb ik zelf gemaakt die valt achter in beide nokkenas sleuven de rest is kwestie van merktekens goed zetten.

mijn dank voor alle hulp en blijf site volgen je weet maar nooit .

mvg zaburo

Stomme Slopel hebben die duitsers er ,n fiat / alfa motor er in gelegd geen wonder daarom al die problemen. nu dus nooit meer unne slopel

stelletje sukkels!!

mvg zaburo

Is geen Fiat Alfa motor, De motor is een OPEL motor welke ook in Fiats en Alfa's word geleverd.

net als veel ondersteldelen van de Vectra-C welke op de alfa 159 zitten

Ook word de 2.2 motor van GM gebruikt in de Alfa 159.

Willem

Is geen Fiat Alfa motor, De motor is een OPEL motor welke ook in Fiats en Alfa's word geleverd.

net als veel ondersteldelen van de Vectra-C welke op de alfa 159 zitten

Ook word de 2.2 motor van GM gebruikt in de Alfa 159.

Willem

Terug
Naar boven