• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[IceFreak's Corsa B] Schroefset + Termlab!

veerpootbrug zorgt voor meer stugheid in het betere bochtenwerk. Vooral bij een verlaagde auto kan je het goed merken.

was trouwens een sportstuur zonder airbag, gelukkig :D

Heb jij toevallig ervaring met zo'n veerpootbrug rené? Zou het wel jammer vinden als ik hem weer weg zou moeten doen... :hmmz

ik had laatst ook een veerpootbrug aangeschaft en wilde deze gaan monteren maar die komt dus echt strak tegen het shutbord aan en tegen de achterkant van de dop van de koelvloeistof aan, nou weet ik niet of zo'n ding gewoon strak blijft zitten of dat deze in het betere bochtenwerk ook wat beweegt. Ook ik had aan de linker kant een klein hoekje eraf moeten halen omdat hij tegen het shutbord aankwam.

jpg_watermark.php

als ik hem omdraai zit de dop ook recht onder de brug.

Maar je hebt hem er nu wel op zitten? Of heb je hem niet meer? Als je hem er nog op hebt zitten, kun je er dan misschien een foto van maken ?

ik moet alleen de schroefgaten nog een mmtje breder maken en dan past hij. Ik moet alleen eerst even een ronde feil gaan kopen :)

als hij er van het weekend opzit maak ik wel even een foto.

Hoi Rob,

Volgens mij is dit dezelfde veerpootbrug , ik hoop dat je er iets aan hebt ...

DSC00207-vi.jpg

Groet,

Marcel

Aah kijk! Dus toch verkeerd om... :P Gaan we morgen even fixen, bedankt in ieder geval :)

Toch nog een update'je! Ik had van die grijze handvaten in m'n corsa zitten en de kaartbakken zijn zwart... Dus daar ook maar even zwarte voor gehaald.

DSC00145.jpg

Morgen weer nieuwe foto's en hopelijk foto's van de veerpootbrug gemonteerd :D

Vandaag weer aan de slag geweest... Stuur staat nu recht, maar nu blijft het airbag lampje branden. Komt volgens de dealer omdat de airbag uit een auto komt met 2 airbags (ook voor de bijrijder) en die heb ik niet. Stuur gaat daarom in de verkoop, en dan komt er wel een mooi Momo stuur of iets :).

Veerpootbrug bleek ook niet passend voor mijn auto. Of het expansievat zit in de weg, of het schutbord. Ook deze gaat dus in de verkoop.

Nog een vraagje hier; welke zekering heb ik nodig om het airbag lampje uit te laten gaan? :hmmz

Even was het rustig... totdat de studiefinanciering weer binnen kwam :D

Dus weer wat nieuwe spulletjes gekocht en gemonteerd:

Het 3-spaaks stuur wat erin zat bleek niet goed te zijn. Deze bleek niet geschikt te zijn voor een wagen met 1 airbag. Dus toen maar van Badmuts een ander stuurtje overgenomen :)

DSC00148.jpg

Echt een lekker stuurtje, veel grip en lekker klein. Nog bedankt Niels voor het erin zetten :D

Toen kwam ik erachter dat mijn Pioneer radio op z'n einde was... eindtrappen zijn er volgens mij bijna doorheen. Dus daar moest een andere voor komen en toen heb ik op aanraden van een kameraad de volgende gekocht:

DSC00147.jpg

Het is de Alpine CDA-9812RB. Super ding, echt geweldig :wub. Het was even lastig om hem in te bouwen maar toch gelukt. Nog bedankt Alex :D

En als laatste zitten er nieuwe winterbandjes onder. Vredestein Snowtrac's 3 :D . Die moesten er toch onder omdat ik vanaf januari een half jaar in Zuid-Duitsland zit. En dat ziet er zo uit:

DSC00149.jpg

Het stickertje zit er nog op :jerry

Zo, dat was het weer voor even :).

Ja hij stuurt echt geweldig :D

Gisteren reed ik even in m'n moeders' Corsa en toen viel me wel op wat een groot stuur daar in zit :jerry

En ook nieuw speelgoed van Essen meegenomen. Beetje laat en slechte foto's maar moet toch een idee geven :)

DSC00157.jpg

DSC00158.jpg

Danku danku :)

Ben er zelf ook heel blij mee :). Nu maar even sparen tot april, dan komen er leuke dingetjes :afro

Terug
Naar boven