• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Iemand ervaring met oliedruk en temp adapter?

[rquote=1863502&tid=126611&author=DEEF]thnx :thumbup

daar heb ik wat aan...

maar dr is weinig ECO meer aan m'n tec :P[/rquote]

;)

Hee ik ben HEEL ERG nieuwsgierig naar waar die imbusbout dan zit want ik zag geen andere keus dan de drukschakelaar er wél uit te halen :hmmz

Kun je misschien op een foto aangeven waar deze precies zit?

[rquote=1674113&tid=126611&author=Fearless]Ik heb mn oliedruksensor in een verloopnippel gedraait naar m14 x 1.5...

Heb een inbusbout uit het onderblok gedraait waar vervolgens die verloopnippel in past.

Zo kon mijn oliedrukschakelaar lekker blijven zitten.[/rquote]

ik begreep uit de link dat je bij de z20let de sensor (M22x1,5) in het rode circeltje moet draaien

maar dat je wel moet oppassen dat je de aandrijfas niet raakt...

correct me if i'm wrong :P

[rquote=1863564&tid=126611&author=InjectTheVenom]Hee ik ben HEEL ERG nieuwsgierig naar waar die imbusbout dan zit want ik zag geen andere keus dan de drukschakelaar er wél uit te halen :hmmz

Kun je misschien op een foto aangeven waar deze precies zit?

[rquote=1674113&tid=126611&author=Fearless]Ik heb mn oliedruksensor in een verloopnippel gedraait naar m14 x 1.5...

Heb een inbusbout uit het onderblok gedraait waar vervolgens die verloopnippel in past.

Zo kon mijn oliedrukschakelaar lekker blijven zitten.[/rquote][/rquote]

sender07.jpg
Zit er schuin linksboven. Maar die is alleen bij XE's, bij turbo's zitten hier de olieleidingen voor je turbo op dus bij een LET gaat dat met die imbus niet werken.

bij de Z20let draai je de sensor in plaats van de afdopbout in het cirkeltje op de bovenste foto.bij XE's moet het zoals hieronder

daar zit bij de LET al een leiding....

Ik heb mn oliedruksensor in 1 van de 2 pluggen getapt van de oliepomp.

img5955q.jpg

Moet je wel de eene pakken zonder dat veertje.

Heb dan wel geen olietempsensor.

Ah ja, bout 3 heb ik gebruikt.

Ik dacht dat de 2 bouten naast elkaar zaten, maar ze zitten boven elkaar.... soms :hmmz

Dus dan heb ik de M24 bout gebruikt.

Ja dat was mijn probleem dus ook.

Had er toen 2 besteld wist de maat niet, M20 en M22... paste dus niet, gvd...

Toen heb ik maar die bout gepakt en er ff flink met die tap doorheen gegaan. klaar.

Probleem opgelost :D

Welke tap maat heb je gebruikt dan?

De sensoren die ik hem (en de meesten) hebben dat rare engelse draad 1/8 NPT. :hmmz

Ik heb al jaren zon m-tech adapter op mijn X20XER, X20XET, C18XE en Z16XE gebruikt. Nooit geen probleemen gehad.

Bij de XER en XEET had ik wel een korter oliefilter nodig omdat die anders vast tegen het subframe zat. (ook leverbaar bij m-tech)

Die dingen werken ook prima, maar kan niet nog zo'n tussenplaat kwijt. Heb al tussen pomp en filter mijn Mocal adapter zitten.

@Corsa_GSi wrote:Welke tap maat heb je gebruikt dan?

De sensoren die ik hem (en de meesten) hebben dat rare engelse draad 1/8 NPT. :hmmz

........voor iemand die altijd alles beter weet zit je wel moeilijk te doen over een draadje tappen in een boutje. :wtf

kom het zelfs tegen in topics op de migweb.............. :wtf

bestel gewoon een bout bij de dealer en tap de 1/8 gasdraad er in :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping

Terug
Naar boven