• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

iemand in de buurt van hoorn of adam die mij kan helpen

brian1987

Post weinig
ik zal me even voorstellen ik ben brian,

woont er misschien iemand in de buurt van hoorn of amsterdam die verstand heeft van de stuurbekrachtigingspomp, hij maakt namelijk best wat geluid en ik zou graag willen weten of het te erg is en of deze echt vervangen moet worden mvg brian

Ja toen ik geluid begon te horen was hij onder peil toen heb ik deze bijgevuld en sindsdien niet meer onder peil

Geweest alleen het geluid lijkt wel harder

@brian1987 wrote:Ja toen ik geluid begon te horen was hij onder peil toen heb ik deze bijgevuld en sindsdien niet meer onder peil

Geweest alleen het geluid lijkt wel harder

hmm ok..

ik weet niet of dit nuttig is voor jouw om een beetje een idee op te doen..

http://www.marcovw.nl/Woordenboek/s/stuurbekrachtiging/Stuurbekrachtiging.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

want vanaf de buitenkant valt er weinig te doen als er geen lekkage is...

Ja ik hebdan toch misschien te lang zonder olie gereden wil nu alleen weten of het echt een probleem is dit geluid wat ik hoor mvg brian

Met mijn Astra G uit 2002 heb ik het ook gehad. Stuurbekrachtigingspomp viel uiteindelijk geheel uit. Het stuur werd erg zwaar. Ik heb er toen een donor pomp in laten zetten en kon weer makkelijk sturen.

Ook een DTI (2.0)

Oe, da's wel even geleden. Toen de pomp ging zoemen (hoorde zoemgeluid uit dashboardkast komen) reed ik wel een tijdje. Ik wist dat het er aan zat te komen en had een donorpomp geregeld. KM stand was toen 150k (tenzij de stand teruggedraaid is).

Dat moet lukken. Er zijn zat G's op de sloperijen. Informeer ook bij Thijs op De Liede in Vijfhuizen.

Ja ga ik doen weet iemAnd of de pompen Allemaal hetzelfde zijn na 2002 bijvoorbeeld van een 1.6 of een 2.0 en bijvoorbeeld diesel of benzine

Terug
Naar boven