• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ik heb nu als het goed is een 6 cilinder voor men c kadett

c-dett16v

Post veel
ook hallo,

u rijd een c-kadett?

wat voor ene dan?

wordt het een 6lijn of een v6?

of doe eens gek een wankel 6:o:D

origineel gepost door schuitje

het lijkt wel een virus, zou de derde worden met een 6 pitter in een ctje hiero:o

succes met zoeken!!

:hmmz mischien moet ik dan maar op zoek naar 'n v8 ofzo:cry

origineel gepost door gsi-maffia

Weer zo een mooi topic... :sleeping

Als je zo een 6 cilinder al niet kunt vinden, hoe wil je hem er dan ooit inleggen??

Dingen liggen met de tientallen op de sloop

zoek al even een complete c30se met bak, kom maar op met die tienallen dan:jerry

mm ik dacht ik heb iets apparts hahaha :cry

lopen er dadelijk meer 2,5 3,0 dan 1,2

:P.

maarja is ook niet effe zo er in gemaakt hahahah

moet toch wel het een en ander aanpassen:swear

6 lijn je tunnel

en v6 moet je ipc wil je het goed doen nog meer aanpassen

hee robin nu zie ik het de coupe heb je afgelopen weekeind bij mij gehaald:thumbup.das de ouwe van joep 12 van het forum.

die heeft hem zo gebouwd.

maar hij is aangepast om er een 16 klepper in te hangen en voorheen lag er een 2400 en een 2,0 in. voor die 6 cil denk ik dat je nog een klein beetje verder de tunnel weg moet halen zoals bij mijn city.die komt trouwens van volgensmij de vader van bettus accu af:P

en als ik het zou moeten doen zou ik er dat andere plaatje op hangen met de G er op ipv de B:angel want een 6 cil is niet echt zuinig met benzine.mijn city lust hem ook goed.

ik heb hier wel een blok ligge een 2,5 lijn 6 en daar zit wel een aangepaste carterpan onder omdat de bult bijde 6 cil meestal aan de andere kant zit duswaar de vooras zit.

maar het blok wat ik heb liggen is alleen een kaal blok met carterpan en klepdeksel

en een inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk.

verder geen aanbouw delen.

kun je hebben voor 150 euro

dat is idd de oude city van mijn vader. hij heeft hem in geloof ik in het jaar 1994 gebouwd alszijnde 6 cilinder.

helaas heeft ie hem verkocht voor 3 a 4 jaar terig ofzo en vervolgens hebben ze hem helemaal verkracht. totdat ie bij pipo kwam, die hem weer gemaakt heeft zoals ie hoort. en niet dat de uitlaat dwars door de bodem gemaakt is:fy1

ik ga vanavond aan me vader vragen wat hij voor de motor kompleet en de vooras wilt hebben. de vooras is al helemaal aangepast voor 6 cilinder.:thumbup

nou iig tot aan het schutboard.

nu zit er een uitsparing een bakje waar hij de ontsteking had zitten.

dat moet er uit als je hem zo ver als de mijne naar achter wilt bouwen die zit nog achter de laatste bout van de motorsteun .

als je hem op het laatste gat van je vooras legt hoef je er niet zo veel uit te halen.

649558634_5_BbnU.jpeg

dit is hoe ik mijn station had de kachel naar achter geplaatst. bij de city zit de kachel langs de motor.

en dus bij mijn station kun je de orginele vooras behouden met motorsteunen van een gte liggen volgensmij op het middelste gat.

maar plannen zijn gewijzigt hij krijgt nu een v6 hartje

origineel gepost door briekemans

had nog ffe enn vraagje

ik kan nergens op de papieren vinden hoeveel kw of welke motor inhoud deze heeft

maakt het dan uit als ik er een andere motor in zet met de keuring en verzekering

morgen ga ik fotos maken

groetjes robin

ja dat maakt uit, even rondzoeken zijn genoeg topics van:thumbup

origineel gepost door c-dett16v

en waar blijevn de foto's??:o:o:P

hebt er toch al een:P

Quote:

origineel gepost door briekemans

had nog ffe enn vraagje

ik kan nergens op de papieren vinden hoeveel kw of welke motor inhoud deze heeft

maakt het dan uit als ik er een andere motor in zet met de keuring en verzekering

morgen ga ik fotos maken

groetjes robin

dat staat bij een c kadett niet op het kenteken.alleen je aantal cil.maar daar kijken ze bij de apk ook nog niet naar.

en als je zorgt dat je je motor netjes inbouwt en alles goed in orde hebt is het rdw verhaal ook geen probleem.

en kost ook maar 50 euro:jerry:jerry

ik zou wel zorgen dat ikhet voor de rdw in orde zou hebben dan is de verzekeringskwestie ook geen probleem

uhm:

- je gaat naar photobucket.com en daar maak je een account aan.

- vervolgens upload je foto's op die site.

- dan klik je als je bij de album bent, die je aan gemaakt hebt, klik je op: generate html and... code(weet niet precies wat er staat).

- dan staan er verschillende linkjes. je kopieert degene die tussen een IMG code staat(......[IMG/]
- en die link plak je in de berichtje.

@opel-fanta:
met alle motoren kan je trekken of toeren. met de een iets minder als de ander, maar je kan het wel.

ik heb het toen maar gezien toen me vader de city met 6 cilinder nog had. dat ding dat trok ongelooflijk. en was binnen een poep en een scheet op de 100km/h.

origineel gepost door black champion

6 cilinders om te trekken hahaha

je mag wel een keer meerijden in mijn cdett dan weet je wat trekken isking:

he bah frank......:hmmz:hmmz

Terug
Naar boven