• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ik heb nu als het goed is een 6 cilinder voor men c kadett

volgens mij ben je een beetje melig vanavond ofniet?

net zoals je vorige post. et begint er zelfs op te lijken dat je gwoon van het VW forum komt om het opelforum te irriteren:jerry

origineel gepost door bettus accu

als je hem weg wil doen weet je naar wie je moet hea pipo:D

jep heb ik jou of je vader laten weten maar ik verwacht dat dat nog wel even duurt:P

hij bevalt goed.alleen is hij nogal dorstig dus komt en lpg instalatie in:D

maarja als hij weg gaat gaat hij ook niet voor en habekrats weg

denk datik hem dan beter met opbod weg kan doen:hmmz

schijnt nogal populair te zijn haahha hebben er al enkele naar gevraagt

origineel gepost door sjoerdie

VW forum:o

ag ja, zonder lol, geen leven

tis dat we beter weten:P

hoe is het met de corsa v6???

al een topic

ja, twas ook maar een grapje van mij hoor.

zonder lol, geen leven:jerry

@pipo,

ja hoor gewoon doen. me vader maakt er anders nog wel een voor zn eigen. hij heeft nog 1 ombouw setje liggen(vooras) liggen. maargoed een 6 cilinder 12v is al niet meer byzonder dus het word dan maar een 24v:jerry

ja maar deze blijft voor hem wel speciaal die heeft hij als eerste gemaakt:P en hij is nog nergens slecht.paar krasjes en klein roestplekje verder niks:thumbup

origineel gepost door pipo

origineel gepost door sjoerdie

VW forum:o

ag ja, zonder lol, geen leven

tis dat we beter weten:P

hoe is het met de corsa v6???

al een topic

nope, geen topic (komt denk ik pas als ie klaar is)

ben wel al een heel eind, blokje is zo goed als compleet opgebouwd.

helemaal nieuw weer.

nog wat dingen bestellen, en binnekort gaan proefhangen in een corsa, en alles aanpassen.

zondag heb ik em helaas niet klaar voor de nobis:jerry

maar de grotere meetings moet wel lukken denk ik zo

Ik hou het ook in de gaten want ik weet ook nog niet wat ik wil met mijn coupe

Eerst een 2.0s toen een 2.0 16v toen dit toen dat

misschien een bmw motor, misschien een volvo motor maar nu klinkt een opel 6 cilinder ook niet slecht

even een vraagje over die aangepaste vooras

ik neem aan dat dit een 2 liter as is die aangepast is voor het gewicht en maten van een 6 cilinder

wat is hieraan aangepast en zijn hier foto's van?

tis net waar je de motor wilt hebben bij de city zijn gewoon 2 hoekijzers op de vooras gelast waardoor de motor verder naar achter komt en dan rubbers en motorsteunen van een commodore of opel gt en die verlengt.

maar je kunt ook ook bv de motor op het laatste gat van de vooras leggen met steunen en rubbers van een c kadett 1600.

je moet wel de carterpan aanpassen bult aan de andere kant

op zich stelt het niet zo veel voor

origineel gepost door coot

dus het is puur voor de plaats van de motor

niet voor te verstevigen

jep.tis wel zo hoe verder naar achter hoe beter het weggedrag.al scheelt het maar 10 cm

tuurlijk ook verstevegen. zoals je onderarmen en het aslichaam.

is je pa bij de mijne wel vergeten;)

en nog heel vanaf 1993/94 dacht ik:P

jep heb ik jou of je vader laten weten maar ik verwacht dat dat nog wel even duurt:P

bij deze,

een 6cilinder zou wel in mijn straatje passen:D

achteras met trommel remt best zat.

ik heb zelf schijven onder mijn 2.3dti maar das eigenlijk meer voor de show.....

origineel gepost door c-dett16v

bij deze,

een 6cilinder zou wel in mijn straatje passen:D

een 6cil wel maar de prijs niet:P

zou niet weten wat ikhem zou moeten vragen of wat hij waard is maar volgensmij is hij in den beginne voor rond de 3500 euro verkocht:hmmzop marktplaats.maar daar gaat hij nu iig niet meer voor weg:P

en anders bouw ik wel een coupe met 6cil op kenteken:angel ik heb nog een kompleete 1600 staan waar nog een motorswap moet komen:D

is je pa bij de mijne wel vergeten

dan moeten de vooras volgens mijn vader er in die tussentijd eronder uit geschroefd hebben. want hij heeft er toendertijd 2 gemaakt. dat was eentje voor die van jou en eentje voor een toekomstig project namelijk een 3.0 24v in een c coupe. dat is er niet van gekomen en heeft hij nu zo goed als verkocht aan briekemans:thumbup

waarom heeft me vader er toen 2 gemaakt: omdat het snijwerk van de verstevigingsplaten goedkoper zijn als je er meerdere van maakt dan 1.

mijn vader vraagt of je ook komt op de meeting met de kadett c city, dat lijkt hem hartstikke leuk. want het is al zeker een jaar of 6 a 7 dat ie hem voor het laatst gezien heeft. en hij vind de staat zo als ie nu is ook verschrikkelijk mooi met die koplampen en die wieltjes. alleen hij vind dat je die injectie er weer op moet zetten.:P

is je pa bij de mijne wel vergeten

dan moeten de vooras volgens mijn vader er in die tussentijd eronder uit geschroefd hebben. want hij heeft er toendertijd 2 gemaakt. dat was eentje voor die van jou en eentje voor een toekomstig project namelijk een 3.0 24v in een c coupe. dat is er niet van gekomen en heeft hij nu zo goed als verkocht aan briekemans:thumbup

waarom heeft me vader er toen 2 gemaakt: omdat het snijwerk van de verstevigingsplaten goedkoper zijn als je er meerdere van maakt dan 1.

mijn vader vraagt of je ook komt op de meeting met de kadett c city, dat lijkt hem hartstikke leuk. want het is al zeker een jaar of 6 a 7 dat ie hem voor het laatst gezien heeft. en hij vind de staat zo als ie nu is ook verschrikkelijk mooi met die koplampen en die wieltjes. alleen hij vind dat je die injectie er weer op moet zetten.:P

mm kan zo niet zijn dat er aan de vooras iets is verandert:hmmz

alleen 2 hoekijzers op de orginele bevestigingspunten en commodore motorsteunen. geen plaat er onder an een gte of zo

misschien wel dingen doorgelast zal ik niet zeggen.en volgensij is de vooras ook niet gewisselt.dan hadden ze beter de achteras kunnen wisselen die heeft een diff van 3,18;)

wielen gaan er nog andere onderkomen.

16 inch smith revolusions die op de foto onder de elenore coupe liggen.

maar dan worden ze zwart of grijs niet wit iig.

en de motor gaat er nog en keer uit ik heb nog ee verse c30ne liggen met snelle nokkenas en 5 bak:P en dan komt er wel de injectie van de c30ne op.maarja komt ook een gasbom achterin.

toen ik de city kocht zat er een dubbele carb op ook geen injectie.

maar ik heb nog wel zo,n setje hier op zolder liggen zo,n d jetronic

dus dat gse blok zou ikwel compleet kunnen maken.

maar naar de meeting ga ik alleen hier in de buurt sevenum en budel.

de rest kost me te veel brandstof:P

Terug
Naar boven