• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ik hoor iets...

Calibra0wner

Post weinig
Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Verder weet ik niet of dit ook echt schadelijk is of dat meer mensen hier last van hebben.

Ik heb namelijk als ik langs een muur rij met een gang van 30 of lager dat ik mijn remmen hoor aan slijten... constant sjjjk.....sjjjk....sjjjk. Zijn mijn remschijven dan krom? of komt de remzuiger niet helemaal los?

Ik heb trouwens wel dat als ik met 120km/h rij en ik trap de koppeling in.. voel ik mijn stuur trillen. Bij constant gas geven of flink optrekken heb ik er geen last van.

Kan iemand mij helpen:angel?

Alvast bedankt:thumbup

Ik voel alleen trilling in het stuur als ik de koppeling in trap, maar dan rem ik nog niet.

Alles loshalen wou ik al proberen, maar de bouten van de remmen zitten ZOOO vast! En ik wil niet zo'n bout afbreken, want dan kan je er bijna meteen andere assen onder zetten.

Tjah geen vet he, altijd kopervet op die bouten doen. Maar breken niet af hoor! Gewoon rustig met een stuk pijp op de wielsleutel en met beleid kracht zetten.

origineel gepost door Calibra0wner

Ik voel alleen trilling in het stuur als ik de koppeling in trap, maar dan rem ik nog niet.

Zou ook iets met de drukgroep kunnen zijn...

dat stjk stjk is hoogstwaarschijnlijk die domme hitteschildjes, die kunnen nogal eens tegen de schijf aanlopen, een heel vervelend geluid, en terugbuigen en het is weg

Kromme remschijven bestaan niet (tenzij je ze moedwillig met veel kracht ombuigt :sleeping).

Dat is afzetting van de remblokken op de remschijven.

Voel je geen trillen in je pedaal tijdens remmen zijn het niet je remmen (schijven/blokken)

Ja ik voel lichte trillingen in me rempedaal en me versnellingspook trilt stevig mee.... Ik heb gekeken naar de hitteschilden maar deze lopen niet aan... Wat is hier precies de oorzaak van?

Met kromme rem schijven bedoel ik dat het remoppervlak niet 100% recht is:P

is het voor of achter dat stjk stjk .achter had ik ook dat geluid en dit waren mijn remschoenen in de trommel, doordat een van die borpennetjes die je schoen op zijn plek houd niet meer goed was.een revisie setje gekocht en het was weer weg.voor heb ik het nu ook ,maar meer als ik zachtjes een bocht neem.dan hoor ik ook dit geluid.hier is het waarschijnlijk het wiellager.

origineel gepost door sram

is het voor of achter dat stjk stjk .achter had ik ook dat geluid en dit waren mijn remschoenen in de trommel, doordat een van die borpennetjes die je schoen op zijn plek houd niet meer goed was.een revisie setje gekocht en het was weer weg.voor heb ik het nu ook ,maar meer als ik zachtjes een bocht neem.dan hoor ik ook dit geluid.hier is het waarschijnlijk het wiellager. voor was het inderdaad het wiellager

Terug
Naar boven