• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ik lees veel over de dynamo in de astra H

Hey allen , even dit onderwerp opfrissen. Ik heb de dealer gebeld en hij gaf aan dat de 1.7 CDTI dit euvel niet heeft maar dat het vooral in de 1.9 motor zit. Klopt dit een beetje? Ik lees dat StefanDTI ook met een 1,7 aan de kant heeft gestaan. @stefanDTI welk bouwjaar is je astra?

Pfffff

Heb nou genoeg dynamo's vervangen van de nieuwere Opels...Astra H zafira B enz enz.

Allemaal die 100A dynamo's waarvan de regelaar stuk gaat.

Of ze laden te veel, of de verlichting gaat knipperen.

Ook van benzinewagens, niet alleen de diesel.

Pfffff

Heb nou genoeg dynamo's vervangen van de nieuwere Opels...Astra H zafira B enz enz.

Allemaal die 100A dynamo's waarvan de regelaar stuk gaat.

Of ze laden te veel, of de verlichting gaat knipperen.

Ook van benzinewagens, niet alleen de diesel.

Hey allen , even dit onderwerp opfrissen. Ik heb de dealer gebeld en hij gaf aan dat de 1.7 CDTI dit euvel niet heeft maar dat het vooral in de 1.9 motor zit. Klopt dit een beetje? Ik lees dat StefanDTI ook met een 1,7 aan de kant heeft gestaan. @stefanDTI welk bouwjaar is je astra?

De dealer wil weer eens niet toegeven.

Al heel veel 1,7 en 1,5 ISUZU motoren hebben dynamo problemen gehad !

en mijn astra is van 2005.

De dealer wil weer eens niet toegeven.

Al heel veel 1,7 en 1,5 ISUZU motoren hebben dynamo problemen gehad !

en mijn astra is van 2005.

[rquote=1811226&tid=137948&author=Laagvlieger]Dynamoverhaal geldt alleen voor de dieselmodellen.

Dat Boardcomputermenu heb je alleen bij minimaal een grafisch infodisplay. Werkt dus niet bij een BID![/rquote]

Raar ik heb een bid en het werkt gewoon:hmmz

[rquote=1811226&tid=137948&author=Laagvlieger]Dynamoverhaal geldt alleen voor de dieselmodellen.

Dat Boardcomputermenu heb je alleen bij minimaal een grafisch infodisplay. Werkt dus niet bij een BID![/rquote]

Raar ik heb een bid en het werkt gewoon:hmmz

Hmmm, ik zit nu te denken om vooraf de boel te vervangen. Koolborstels vervangen is een goedkope optie, zou dit voldoende zijn? Of moet ik de dynamo echt helemaal vervangen ?

Hmmm, ik zit nu te denken om vooraf de boel te vervangen. Koolborstels vervangen is een goedkope optie, zou dit voldoende zijn? Of moet ik de dynamo echt helemaal vervangen ?

Gewoon je Dynamo laten reviseren,

Dat heb ik ook gedaan.

ze vervangen dan je diodebrug , de oliekeering van de vacuumpomp , de koolborstels en evt de spanningsregelaar.

Gewoon je Dynamo laten reviseren,

Dat heb ik ook gedaan.

ze vervangen dan je diodebrug , de oliekeering van de vacuumpomp , de koolborstels en evt de spanningsregelaar.

Raar ik heb een bid en het werkt gewoon :hmmz

Dat wat wij bedoelen is het ''Test mode'' menu.

Daar kan je bij jou ook al bij, maar dat is vanaf GID en CID beter af te lezen....

Raar ik heb een bid en het werkt gewoon :hmmz

Dat wat wij bedoelen is het ''Test mode'' menu.

Daar kan je bij jou ook al bij, maar dat is vanaf GID en CID beter af te lezen....

[rquote=1845487&tid=137948&author=stefanDTI]Gewoon je Dynamo laten reviseren,

Dat heb ik ook gedaan.

[/rquote]

Bij mij was de dynamo compleet vastgelopen en verbrand van binnen (behoorlijke pak rook onder de motorkap vandaan). Die kon niet meer gereviseerd worden.

[rquote=1845487&tid=137948&author=stefanDTI]Gewoon je Dynamo laten reviseren,

Dat heb ik ook gedaan.

[/rquote]

Bij mij was de dynamo compleet vastgelopen en verbrand van binnen (behoorlijke pak rook onder de motorkap vandaan). Die kon niet meer gereviseerd worden.

Terug
Naar boven