• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ik ook aan de vectra

Op het kenteken bewijs staat echt zwart en waar ik de auto gekocht heb stond ook dat het een elegance uitvoering was en op de bonnetjes staat ook elegance ;) ;)

De vectra is weer terug naar de garage, motorstoringslampje brande af en toe, niet altijd en het lampje van de abs sprong ook aan. De motor begon ook te stinken en toen ik thuis kwam deed ik de kap open en toen kwam er ook wat rook onder de kap vandaan :argue

Maar goed ze zouden alles op lossen, ben benieuwd wat er mis was.

De vectra is weer terug naar de garage, motorstoringslampje brande af en toe, niet altijd en het lampje van de abs sprong ook aan. De motor begon ook te stinken en toen ik thuis kwam deed ik de kap open en toen kwam er ook wat rook onder de kap vandaan :argue

Maar goed ze zouden alles op lossen, ben benieuwd wat er mis was.

dat is toch wel appart dat het op je kentekenbewijs staat.

over het algemeen staat namelijk alleen het Motor type (z16xe, z18xe, etc) op het kenteken, maar niet de uitvoering.

en sorry, aan bonnetjes heb ik boodschap.

verkopers zeggen precies wat je wil horen, zolang je maar die auto koopt :angel

dat is toch wel appart dat het op je kentekenbewijs staat.

over het algemeen staat namelijk alleen het Motor type (z16xe, z18xe, etc) op het kenteken, maar niet de uitvoering.

en sorry, aan bonnetjes heb ik boodschap.

verkopers zeggen precies wat je wil horen, zolang je maar die auto koopt :angel

Vraag even goed na wat de exacte storingscode van de ABS was

als ze zeggen code C0121 een andere ABS ecu eisen

wat de motorstoringscode is zal ook moeten blijken met uitlezen

wel zuur overigens.

Vraag even goed na wat de exacte storingscode van de ABS was

als ze zeggen code C0121 een andere ABS ecu eisen

wat de motorstoringscode is zal ook moeten blijken met uitlezen

wel zuur overigens.

Nou, ik heb net de garage ff gebeld en de katalysator was kapot en iets aan het abs gebeuren. Ik kan de vec morgenochtend weer op halen :thumb Hopen dat ie het nu goed blijft doen. Een goed begin is het halve werk :shock: Haha

Gelukkig zat er garantie op.

Nou, ik heb net de garage ff gebeld en de katalysator was kapot en iets aan het abs gebeuren. Ik kan de vec morgenochtend weer op halen :thumb Hopen dat ie het nu goed blijft doen. Een goed begin is het halve werk :shock: Haha

Gelukkig zat er garantie op.

Vandaag de vec opgehaald en hij rijd al een stuk beter, maar nog niet optimaal. De katalysator is vervangen door een nieuwe, de vorige was helemaal leeg en daardoor ging het motorstoringslampje branden, het abs probleem zat in het bekende relay van de ecu, die hebben ze ook vervangen en ze hebben de gasklep goed schoongemaakt. Vanmiddag een heel stuk gereden en nu merk ik als ie goed warm is dat een beetje inhoudt als je bv de bocht door gaat in z'n 2. Als je de motor wat hoger in toeren houdt draait ie wel lekker. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het gaat om een z1.6xe.

Vandaag de vec opgehaald en hij rijd al een stuk beter, maar nog niet optimaal. De katalysator is vervangen door een nieuwe, de vorige was helemaal leeg en daardoor ging het motorstoringslampje branden, het abs probleem zat in het bekende relay van de ecu, die hebben ze ook vervangen en ze hebben de gasklep goed schoongemaakt. Vanmiddag een heel stuk gereden en nu merk ik als ie goed warm is dat een beetje inhoudt als je bv de bocht door gaat in z'n 2. Als je de motor wat hoger in toeren houdt draait ie wel lekker. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het gaat om een z1.6xe.

De vectra is weer terug geweest en de garage heeft hem nog een x grondig nagekeken en het bleek de bobine te zijn. Nu draait ie weer helemaal top. :thumb Nu maar hopen dat alles het blijft doen, is best wel klote als je een auto inruilt zonder mankementen en je krijgt er een auto voor terug met allerlei problemen. :shock:

De vectra is weer terug geweest en de garage heeft hem nog een x grondig nagekeken en het bleek de bobine te zijn. Nu draait ie weer helemaal top. :thumb Nu maar hopen dat alles het blijft doen, is best wel klote als je een auto inruilt zonder mankementen en je krijgt er een auto voor terug met allerlei problemen. :shock:

Terug
Naar boven