• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ik wil hem weer "als nieuw" laten klinken. Maar hoe? Help!!!

Bougies wisselen is heel eenvoudig

En als je geld wil sparen dan moet je gewoon elke maand iets anders proberen....en zorg dat de auto een beetje een oude is, als je dan een vergissing maakt valt de schade mee. Een auto kan trouwens wel tegen een stootje. Het is geen horloge!

Mijn ervarig is intussen dat er maar 2 dingen lastig zijn:

1) Als je nooit sleutelt dan roesten je bouten vast, en als je dat 10 jaar zijn gang laat gaan dan start bijna elke klus langzaam. De eerste keer dat ik mijn wiel-fusee, stuurkogel, en stabilisatie stang los moets krijgen was ik 2 dagen bezig met w40, goed sleutels kopen, verwarmen, etc.....na die eerste keer heb ik alle bouten een beetje ingevet met (kopervet).....ook heb ik de langste sleutel arm gekocht die ze hadden liggen.....Nu doe ik dat zelfde klusje in 10 minuten.

2) Verder een goede koppel-sleutel kopen, want als nieuweling ben je geneigd om bij het in elkaar zetten alles veel te sterk vast te draaien, en mol je moeren, bouten, en aluminium tap-gaten.

Intussen heb ik alles wel een keer uit en in elkaar gehad, inclusief vernellingsbak, koppeling en distributie riem. Dus.....gewoon beginnen.....en voorafgaan aan elke klus flink kijken op internet, zoals youtube, opel-forum, en haynes handboek.

In het begin was mijn motto: Ik steek mijn geld liever in nieuwe onderdelen en gereedschap, dan in garage-uurloon. Als je dan je geld uitgegeven hebt dan heb je er in alle gevallen iets aan over gehouden, en is het niet zo maar "kwijt".

Hoi

Is het eenvoudig om zelf de bougies te verwisselen, evt. how to? Ik heb niet de onderhoudshistorie van de auto en ik niet onnodig veel (niet noodzakelijke) kosten wuil maken, wil ik het graag zelf doen.

@CommoCruiser wrote:

De meningen zijn er over verdeeld, maar je zou je motor kunnen ´flushen´ als je de olie ververst.

Forte motor flush is hier goed spul voor.

Dit is ook het enige wat ik er nog aan toe kan voegen. Schijnt voor een wat rustiger motorloop te zorgen.en anders stop je gewoon een dot watten in je oren.... :D

Bougies wisselen is heel eenvoudig

En als je geld wil sparen dan moet je gewoon elke maand iets anders proberen....en zorg dat de auto een beetje een oude is, als je dan een vergissing maakt valt de schade mee. Een auto kan trouwens wel tegen een stootje. Het is geen horloge!

Mijn ervarig is intussen dat er maar 2 dingen lastig zijn:

1) Als je nooit sleutelt dan roesten je bouten vast, en als je dat 10 jaar zijn gang laat gaan dan start bijna elke klus langzaam. De eerste keer dat ik mijn wiel-fusee, stuurkogel, en stabilisatie stang los moets krijgen was ik 2 dagen bezig met w40, goed sleutels kopen, verwarmen, etc.....na die eerste keer heb ik alle bouten een beetje ingevet met (kopervet).....ook heb ik de langste sleutel arm gekocht die ze hadden liggen.....Nu doe ik dat zelfde klusje in 10 minuten.

2) Verder een goede koppel-sleutel kopen, want als nieuweling ben je geneigd om bij het in elkaar zetten alles veel te sterk vast te draaien, en mol je moeren, bouten, en aluminium tap-gaten.

Intussen heb ik alles wel een keer uit en in elkaar gehad, inclusief vernellingsbak, koppeling en distributie riem. Dus.....gewoon beginnen.....en voorafgaan aan elke klus flink kijken op internet, zoals youtube, opel-forum, en haynes handboek.

In het begin was mijn motto: Ik steek mijn geld liever in nieuwe onderdelen en gereedschap, dan in garage-uurloon. Als je dan je geld uitgegeven hebt dan heb je er in alle gevallen iets aan over gehouden, en is het niet zo maar "kwijt".

@CommoCruiser wrote:

De meningen zijn er over verdeeld, maar je zou je motor kunnen ´flushen´ als je de olie ververst.

Forte motor flush is hier goed spul voor.

Dit is ook het enige wat ik er nog aan toe kan voegen. Schijnt voor een wat rustiger motorloop te zorgen.en anders stop je gewoon een dot watten in je oren.... :D

Terug
Naar boven