• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ik zou graag wat weten over mijn astra 1.8 16v van 1999

hoi ik heb gisteren een opel astra 3deurs gekocht van 1999 een 1.8 16v benzine en zou er graag wat meer info over hebben want dit is de eerste opel dat ik heb , bv : om de hoeveel km distribusie riem vervangen ? en hoe is de motor er van en verbruik enzo.. ik zou jullie heel dankbaar zijn dat ik er wat meer van zou weten

alvast bedankt !

grtjs sammy !

Kleine onderhoudsbeurten om de 15.000 km, grote onderhoudsbeurt rond de 60.000. Distributieriem, spanrol, geleiderollen en waterpomp ook om de 60.000.

Verbruik ligt veelal aan je rechtse voet. Met de Vectra 1.8 reed ik redelijk vlot en toch rond de 1 op 15 a 16. Zijn verder prima motoren, maar zoals met elke motor: eerst goed warm rijden. Dan kan hij nog jaaaaren mee.

Alleen is de motor die Klopper omschrijft, HEEL anders als de smallblock varianrt in de Astra-G.

maar onderhoud is gelijk:

iedere 15.000km:

- Motorolie + Filter

- Interieurfilter

iedere 30.000km:

- inspectie luchtfilter + evt vervangen

- Inspectie riemen

- inspectie remmen

iedere 60.000km:

- Vervangen distributieriem incl span en looprollen, en waterpomp.

- Vervangen bougies

- Vervangen Benzine filter

Willem

Terug
Naar boven