• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

INBOUW HKS SSQV DUMPVALVE.....iemand?

kan je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt?

of heb je misschien fotoos?

ben er een paar keer mee aan de gang gegaan,maar geen resultaat.

heb er nu dus 2 op de plank alle 2 immi.

maar de werking zou hetzelfde moeten zijn.

ik hoor je

ro

heb op mijn zafira OPC een HKS blow-off.

klinkt super.niet zo'n natte scheet zoals de meeste blow-offs....

inbouw stelt nix voor.welke wagen/motor heb je?heb je al een aansluiting ervoor?heb bij mij de inlet aangepast met een 25mm slangaansluiting.

of de juiste adapter?

hier een paar fotootjes van de mijne:

Iemand enig idee of dit ook mogelijk is zonder turbo, een maat van me zegt van wel. Ik geloof er echter niet in:argue

Zoja, dan overweeg ik het wel om er een aan te schaffen, betreft een Corsa B 1.4Si 8v

Natuurlijk werkt een dumpvalve niet op een ongeblazen motor!

Ik kreeg trouwens met die HKS alleen maar storingen, TC lampje ging branden, TC werkt dan niet meer en is een teken dat je motor arm loopt.

Ik heb m een week erop gehad, daarna snel verkocht.

@ baas j:

was dat een echte HKS of een imitatie??

dr zijn ook imi's op de markt die je voor 60 euries kan kopen en moet instellen.....

is dat niet gewoon vanwege het mond ontwerp?

andere inserts errin en je hebt ook weer een ander geluid....

de greddy type-s(eclipse van fast and furious)blaasd helemaal lang en zegmaar dubbel af....hoor je ook nix negatiefs over...

veel dumps zijn tog allemaal gebaseerd op het zelfde princiepe?

boost kant,vac kant...en zuiger...

vind alleen wel dat de hks een aardig forse veerspanning heeft,maja van mij is instelbaar.....werkt goed naar mijn idee...en fluit hard.

heb meer probs gehad met de baileys dan met de hks....maar dat is mijn ervaring..

in de HKS kun je idd verschillende insert zetten.zonder insert hoor je bijna niks.op ebay.us en uk staan verschillende inserts voor de hks voor een ander geluid.je kunt er zelfs een recirculaite stuk inzetten.enige puntje wat ik nu heb kunnen ontdekken aan de hks is als je hard optrekt en remt slaat de motor af:wtf

of als je na het schakelen het gas loslaat..........

origineel gepost door DEEF

in de HKS kun je idd verschillende insert zetten.zonder insert hoor je bijna niks.op ebay.us en uk staan verschillende inserts voor de hks voor een ander geluid.je kunt er zelfs een recirculaite stuk inzetten.enige puntje wat ik nu heb kunnen ontdekken aan de hks is als je hard optrekt en remt slaat de motor af:wtf

of als je na het schakelen het gas loslaat..........

Heb vandaag de mijne eindelijk erop kunnen zetten, had deze via internet 2de hands gekocht met aanzuigbuis. Maar bij gas geven "lekt" ie. Hij blaast ergens door de dumpvlave al af bij gas geven lijkt het wel. Het slangetje is goed, hier ligt het niet aan. Of heb net een slechte gekocht!!

Auto slaat hierdoor af en motor mangement lamp ging aan. Alles weer standaard terug gezet, storing gewist en alles doet het weer. Lijkt wel of de HKS niet goed op de OPC werkt??

de mijne lekt niet bij gas geven...maar blaast te goed af lijkt wel...zal eens proberen om de vacuumslang iets te knijpen...heb hem nieuw gekocht

Terug
Naar boven