• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

INBOUW HKS SSQV DUMPVALVE.....iemand?

oke, wat bedoel jij met certificaat??

en ik ken er 1 kopen voor 300 en 365,

maar het zijn allebij bij winkels te koop, en ze zeggen allebij dat ze echt zijn:hmmz

heb de mijne in USA gekocht via E-bay voor omgerekend 160 euries INCLUSIEF verzend.dus dan heb je dr 2 voor de prijs van 1 :P

ik geloofde de advertentie,en e-bay is gecontroleerd.als ie je een oor aannaajt,kun je dat bij e-bay melden.ook heb ik 'm met pay-pal betaald.als er dan wat mis is kun je je geld nog terugvragen.en je moet ook een beetje uitgaan van het goede in de mensen :)

heb voor alle auto's die ik gehad heb bijna alles op internet gekocht (e-bay marktplaats en via forums) en ben nog nooit opgelicht. :thumbup

maar ja...zogauw je het 1x hebt meegemaakt loopt het vertrouwen een deuk op en dat is jammer.dr staat best veel spul op e-bay us en e-bay uk voor je OPC.....

ik heb een calibra turbo!!, en voor c20let staat er helemaal veel:D

iedergeval bedankt dan gaat ik hem ook via ebay bestellen denk,

maar er moet dus een certificaat bij zitten van HKS zelf?,

anders is het een imitatie

ik heb zelf de immitatie versie....

zowel de type 1 als de type 2........

ze werden beide geleverd in een neutraal wit doosje....

in het doosje:

1x dumpvalve

1x imbus sleuteltje

2xwit t-stukje.....met ori hks logo

2x o clip

1xlas adapter.......

en die las adapter is een beetje jammer....angezien bijna niemand een alu lasmachine heeft staan.

en de meeste piping van rvs is.....

ik heb destijds ook een immi slang adapter gekocht....

de type 1 heb ik destijds in nl gekocht,de verkoper kon me garanderen dat het geen ori hks was...maar dat de werking en de looks vergelijkbaar waren.

ook rarerims punt nl verkocht de immi type 2,en vertelde dat er bijna geen verschil in zat...en ori hks materiaal te monteren was op de immis.....

ik heb beide dumps gekocht via ebay.......

rond de 80 euro p/st.....de type 2 die ik heb, in plaats van het HKS logo op de top staat er bij mij SQV.

heb de type 2 immi ook al rond zien gaan voor 160 euro her en der......

een maatje van mij heeft destijds ook een hks gehad en die kostte ruim 350 euro.....

kon dus niet geloven dat er immi waren voor 3x nix....en zo gelijkwaardig.

ik zit veel te snuffelen naar dv,s....en tegenwoordig is er bijna van elke valve een replica....en zeer netjes afgewerkt ook....voor frakties......

maargoed...mijn omgebouwde sqv blaasd zeer luid en netjes....

heb er de type 1 achterkant opzitten(instelbaar)

oke bedankt,

maar ik wil alleen de echte!!:cool:

dan moet ik maar wat meer betalen!!

maar bij de echte staat dus HKS erop, en bij de immi SQV??

voor der rest is er geen verschil??

op de verpakking enzo na!!

weten jullie misschien of de HKS speciaal voor een calibra turbo moet zijn??

of dat het van een andere auto ook past??

van bijv: silvia, skyline of supra ofzo

boeit niet voor welke auto het is.je moet wel een adapter met 1"of 25mm aansluiting erbij bestellen voor de montage...

dat is in australie.deze is in de us:

135 dollar en 40 verzend.dat is 175 dollar dus nog geen 150 eurie!!!vraag dr meteen een adapter bij....

als ik pieken zat had ging ik die dingen importeren!! :P:P

scheelt echt enorm!!

(en dr staan nog veel goedkopere op)

Heb de mijne vandaag open gehad en schoongemaakt. Weer terug erop gezet, gelijk de stelschroef wat in gedraaid. Effe wat geprobeerd met de stelschroef tot ik terevreden was.En werkt super nu, laat zich bijna niet horen als je weinig toeren rijdt ( heel zachtjes ) en blaast met een flinke fluittoon af als je wat meer het gas erop houdt. Auto is wel niet standaard, scheelt mischien in afblazen. Laat de orginele gewoon zitten en werkend.

Heb trouwens een imitatie HKS met stelschroef icm buis.

Fotootje:

Foto-KW3U8TUU-D.jpg

Terug
Naar boven