• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Inbouw Manta B 5 bak met behoud pook 4 bak een soort ombouw

Ik heb nog een hele gave 5 bak liggen die wil ik nog een keer inbouwen in mijn B1 manta maar wil absoluut de originele look behouden.Nu heb ik al eens vaker gelezen dat er een mogelijkheid is om de 5 bak aan te passen zodat je de pook van de 4 bak kunt laten zitten en het mooi origineel blijft.Iemand al eens zoiets gedaan?Evt. een foto

daar zijn tekeningen van maar weet zo evebn niet waar,ik zal vanavond even zoeken nadat ik terug ben uit het z'huis.tja vriendin ineens opgenomen gister laat:(,wel mooi weekje vrij:P

Geen tekening wel even een fotootje genomen:

DSCN0763.jpg

DSCN0764.jpg

Voor de rest moet de achterste steun van de bak een beetje aangepast worden, komt een beetje verder naar achteren

Je hebt zelf toch een getrag 240? Dan kan je zien hoe het eerst was ;) Ik heb de originele niet meer,

zonet ook paar tekeningen gevonden nog:

getrag_shiftassy.jpg

getrag_shiftrod.jpg

Van de site:

Ik heb er nu een 4-bak inzitten maar nu ik weet dat dit mogelijk is denk ik dat ik op lange termijn wel overga.

Zeker omdat er laatst eentje van eigenaar wisselde voor €125,-

nee.

zoals op de foto staat wordt de steun ingekort,en de schakelstang ook dit wordt bijna 1 op 1 dus geen stangetje er tussen.

zokan je de oude pookruimte gebruiken

Ja maar je houdt dus de lange pook, maar wel met een 5-bak. Van binnen (en buiten) zie je er dus niks van. Alleen tijdens het (hard) rijden :angel

muah de overbenging van een 4 bak is ook wel lekker hoor,die brede a hier heeft een 20 met 4 bak een snelle 20 maar ding trekt onwijs goed door emt die 4 bak,mis daar de 5 de niet bij m'n getrag in de gsi mis ik soms gewoon een 6

Mij werd verteld dat een 5-bak qua verhoudingen een 4-bak met een 5 was? Dus gewoon een extra versnelling.

bengelenden pook 5 bak:? hehe

bij een 4 bak is het een soeplepel en bij m'n 5 bak zit hij echt strak.ik vind 5 dan weer stuk beter vrij korte weg,met een 4 bak zit ik emt m'n armen tegend e achterbank aan

als je goed naar mijn 1e foto kijkt zie je ook een 4bak pook op de steun van het 5bak schakelmechanisme

let er bij het vast lassen wel even op dat de pook een beetje naar de bestuurder toe staat en niet recht naar achteren.

Terug
Naar boven