• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inbouwen 2.4 inj.

Hey ik ben bezig met het inbouwen van een 2.4 inj in mijn manta nu heb ik alles aangesloten enzo maar het als probleem dat als ik mijn groene draad aansluit van mijn computer op mijn bobine ik geen vonk meer heb .

Haal ik de groene draad er weer vanaf heb ik weer een vonk .

Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn ?

Het is trouwens een onsteking met contactpunten .

Mvg Joran

2.4 heeft motronic.

Dat betekend dat de computer dmv de krukas positie sensor onderop je oliepomp bepaald wanneer je ontsteking moet vonken. Als je die sensor er dus niet op hebt, zal hij ook niet vonken.

Je punten zijn mechanisch en staan verder los van je injectie. Daarom werkt die dus altijd.

Laat hem eerst maar eens vertellen welk injectie systeem er op zit, voordat we op hol slaan.;)

:jerry:jerry:kewlpics

origineel gepost door joran

Hey ik ben bezig met het inbouwen van een 2.4 inj in mijn manta n

maar wat meer (duidelijkere) informatie over welke motor met welk injectie systeem was idd wel wat handiger, nu is het een beetje een giswerk

het is zo dat ik die motor via iemand gekocht heeft die een partij onderdelen had gekocht waar die motor bij inbegrepen zat .

De motor heeft hiervoor in een manta gelegen maar licht al wel op zn minst 4 jaar stil .

maar ik heb het idee dat het een 2.0 injectiesysteem is .

de groene draad is aangesloten op de min aansluiting van de bobine maar zo gouw die aangesloten word vonken mijn bougies niet meer haal ik de groene draad van de computer los vonken mijn bougie's weer wat ik erg raar vind .

ik zal zometeen een foto posten van het geheel .

Mvg Joran

ik denk dat ik het al begrijp.

Je oude contactpunten werken op 9 volt (meet maar eens, de zwarte kabel op de bobine)

Bij elektronische ontsteking (welke normaal op injectie zit), staat daar 12V op.

Kan zijn, dat dit nu een probleem geeft (dus een te laag signaal voor de computer)

Maar foto's doen idd wonderen

ik heb nog niet gemeten hoeveel volt volt daarop kom ik neem aan 9v aangezien me oude motor een 2.0n was met contactpunten . maar dan zou me onsteking tog moeten blijven werken ook al sluit ik de computer aan ?

het kan zijn dat door de te lage spanning, je comp teveel weg haalt.

Neem wel even aan dat je de groene kabel bij de andere groene kabel gezet hebt en niet telkens maar 1 op de bobine?

nee beide op de de zelfde ansluiting . maar heb zojuist fotos gemaakt en ben ze nu op de computer aan het zetten zodat ik het iets duidelijker kan laten zien .

hierbij wat foto's heel het kabelgebeuren is nog een zooitje maar hij moet eerst lopen voordat alles netjes weggewerkt word

Je moet eerst alles netjes aansluiten voordat hij gaat lopen.:vertag

Alleen zo voorkom je achteraf gekloot.

Bye the way...................de ecu zit normaal rechts voorin!

En zonder lmm loopt hij ook nooit.

;)

:jerry:jerry

ik weet dat mijn computer binnen moet hangen en alles netjes aangesloten moet zitten .

maar ga geen uren zitten werken op alles wegewerken om er vervolgens achter te komen dat de motor niet eens loopt .

loopt hij dadelijk zal alles netjes weggewerkt worden :)

en zonder luchtweger zou hij in het principe tog ook moeten kunnen lopen maar dan gewoon stationair ?

heb hem nu losliggen omdat ik al eens een backfire gehad heb toen ik hem starten op remreiniger en daarmee niet mijn luchtweger wil slopen bij een evetuele volgende backfire

zonder lmm loopt hij idd niet, ook niet stationair

om te voorkomen dat je met backfire je lmm sloopt, kun je de luchtslang ook losjes om de lmm klemmen

Maar zie wel een vreemde wirwar groene kabels lopen...

De bedoeling is dat er 1 loopt van de bobine naar je verdeler, en dat je groene die naar de ecu loopt daar vanaf gesplitst wordt.

foto;s zijn wel wat onduidelijk (en erg klein).

Gemaakt met telefoon?

origineel gepost door Freestyler

zonder lmm loopt hij idd niet, ook niet stationair

om te voorkomen dat je met backfire je lmm sloopt, kun je de luchtslang ook losjes om de lmm klemmen

Maar zie wel een vreemde wirwar groene kabels lopen...

De bedoeling is dat er 1 loopt van de bobine naar je verdeler, en dat je groene die naar de ecu loopt daar vanaf gesplitst wordt.

foto;s zijn wel wat onduidelijk (en erg klein).

Gemaakt met telefoon?

fotos zijn gemaakt met een fototoestel maar zijn wat verkleint zal nog een proberen ze te uploaden .

1 groene kabel loopt vanuit binnen naar de bobine (toerenteller ?)

1 groene kabel loopt naar de verderdeler ( contactpunten)

1 groene kabel die niet is aangesloten op de foto loopt naar mijn computer

ik ben zojuist nog even wezen kijken en bedacht me ineens dat de groene draad in een koperen kern heeft met daarom isoleren en daarna weer een koperen mantel met daarover weer een isolatie moet ik dan alleen de binnenste kern gebruiken ?

en ookal is de computer niet aangesloten de bobine word warm als de auto op contact staat , dit hoort tog ook niet terwijl dit een nieuwe bobine is .

Als je contactpunten gesloten zijn........en je zet je contact aan, dan staat er 9 volt over de primaire spoel van je bobine.

Deze wordt dan inderdaad warm.

Doe je dit te lang, dan wordt hij heet.

Doe je dit veel te lang, dan gaat'ie stuk.

Ik snap dat verhaal van koperen kern en koperen mantel niet.

De groene kabel vanaf je contactpunten naar de bobine is een pulserende min.

De voedingskabel van je bobine ziet er wat anders uit, omdat dit een weerstandskabel is. Hier zit een creme-kleurige geweven mantel omheen.

Probeer het eens zonder toerenteller.

Terug
Naar boven