origineel gepost door cosmo 2.2
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Mijn member naam is cosmo 2.2
Ik wil even reageren op dit onderwerp.
Ik heb sinds kort (zoals mijn membername al zegt), een Zafira cosmo 2.2 uit januari 2007. Deze heeft ook geen cruise control.
De dealer waar ik de auto kocht, zei dat opel niet cruise-control voorbereid is, en een merk zoals volkswagen wel.
Met alleen een andere hendel inbouwen ben je dan volgens mij niet klaar.
Het zal dus wel een paar duiten kosten, die cc inbouw.
Wat je verder aan moet passen weet ik ook niet, maar ik ben er wel benieuwd naar :hmmz
Hai, cosmo eigenaar. Mijn Zafira in de Cosmo-uitvoering had, toen ik hem kocht dus óók geen cruise-control. Dat was toen nog 'n optie. Afin je hebt het verhaal kunnen lezen. Wat er bij mij is gebeurd: heb 'n originele handle voor cruise-control besteld bij de Opel-dealer. Afspraak gemaakt voor montage van deze handle, want die handle moet ingelezen worden in de boord-computer. Dit alles was binnen het 1/2 uur klaar. Cruise-control werkt alsof die er origineel inzat, dus bij intrappen v.d. rem of koppeling, vliegt die v.d. cruise-control af zoals het hoort. Kosten afhankelijk waar je het laat monteren (Opel-dealer verschilt soms in prijs v.h. arbeidsloon) ongev. 100 euro.
En als je dan geluk had dat je zo'n Zafira kocht, waarin de vorige eigenaar hem al voor jou had bijbesteld, nou dat scheelt je dan weer ongev. 100 euro. Maar als je nieuw de cruise-control er bijbestelde, dan kostte die in 2007: 250 euro!!! Áfhankelijk van welk type je hebt.
Ik heb er voor die 100 euro géén spijt van dat ik dit heb laten doen. Het vervangen v.d. handle is eenvoudig zelf te doen, maar het inlezen in de boordcomputer dat is wat moeilijker. Ik hoop dat ik je 'n beetje heb kunnen helpen. M.vriendelijke groet, Bert.