• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Inbouwen Parrot 3100 in Sintra

Goedemidag.

Ik ben Ed en heb sindskort een Opel Sintra.

Ik wil graag mijn bleutooth Parrot 3100 in bouwen.

De originele radio CDR500(D) zit er nog in.

Kan dit zonder het hele dashboard te demonteren?

Zit een iso stekker in de auto als het goed is?

Dan kun je hem er zo tussen klikken.

Alleen microfoon even netjes wegwerken.

En kijken of de geschakelde plus en constante plus goed zitten, anders kun je deze zo omdraaien bij de zekeringhouders.

Zit een iso stekker in de auto als het goed is?

Dan kun je hem er zo tussen klikken.

Alleen microfoon even netjes wegwerken.

En kijken of de geschakelde plus en constante plus goed zitten, anders kun je deze zo omdraaien bij de zekeringhouders.

Ik weet niet hoe dat bij de sintra zit, maar volgens mij hoef je normaal niet je hele dashboard te demonteren om je radio uit te bouwen.

Is deze radio het?

9_9_a3773393-c136-40a3-84af-7c533f3bf337.jpg

Dan moet je 2 van die beugeltjes in de gaten steken en trek je de radio er zo uit. Je moet alleen een code van de radio hebben want de stroom gaat eraf.

Dan kom je een zwart frame tegen wat meestal vast zit met 1 schroef in het midden. Die losdraaien, stekkers losklikken en je kunt de parrot er tussen zetten

Ik weet niet hoe dat bij de sintra zit, maar volgens mij hoef je normaal niet je hele dashboard te demonteren om je radio uit te bouwen.

Is deze radio het?

9_9_a3773393-c136-40a3-84af-7c533f3bf337.jpg

Dan moet je 2 van die beugeltjes in de gaten steken en trek je de radio er zo uit. Je moet alleen een code van de radio hebben want de stroom gaat eraf.

Dan kom je een zwart frame tegen wat meestal vast zit met 1 schroef in het midden. Die losdraaien, stekkers losklikken en je kunt de parrot er tussen zetten

de radio heeft een mooi vast frame, je moet de rand er om heen wegnemen dat dasch bord deel dus .

Ed net even op spreek uur hier gehad 2 schroefjes naast de ASBAK en het hele voor deel klik je zo los ,,daar achter verstopt zit inderdaag het radio frame vast geschroefd .

deze losgemaakt dan krijg je een vaste 3 delige is stekker deze door gezaagd en de stekkers gewidsseld voor die van de parot .

de radio heeft een mooi vast frame, je moet de rand er om heen wegnemen dat dasch bord deel dus .

Ed net even op spreek uur hier gehad 2 schroefjes naast de ASBAK en het hele voor deel klik je zo los ,,daar achter verstopt zit inderdaag het radio frame vast geschroefd .

deze losgemaakt dan krijg je een vaste 3 delige is stekker deze door gezaagd en de stekkers gewidsseld voor die van de parot .

ja dat hele frame kan je naast de asbak (wel open trekken )door 2 schroefjes los te draaien rustig omhoog halen en klikt hij boven de radio los .

je zou dit deel kunnen vervangen door een zilver deel Alu look of dit zelf te spuiten ..

verder zitten daar de montage schroeven verstopt van het radio frame .

mocht je het verwarmiing en airco deel los moeten hebben zitten die schroeven daar ook verstopt

Bert

ja dat hele frame kan je naast de asbak (wel open trekken )door 2 schroefjes los te draaien rustig omhoog halen en klikt hij boven de radio los .

je zou dit deel kunnen vervangen door een zilver deel Alu look of dit zelf te spuiten ..

mocht je het verwarmiing en airco deel los moeten hebben zitten die schroeven daar ook verstopt

Bert

@Famempeters wrote:ja dat hele frame kan je naast de asbak (wel open trekken )door 2 schroefjes los te draaien rustig omhoog halen en klikt hij boven de radio los .

Bert

Dit wilde ik nou ook weten hahaha.

ik had al wel zo'n vermoeden dat het frame erom weg moest maar bij deze bevestigt :thumbup

Ik wilde mijn eigen radio er weer inzetten maar kreeg deze cdr500 er ook niet uit bij mijn sintra.

Het zit bij de Sintra net even anders dan bij de andere "gangbare" modelllen :D

gr.paul

Terug
Naar boven