• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

indruk motor 1.6t

Hoi Supermotard,

Op zich niet meer, de auto van de zaak ging niet door waardoor hij niet perse weg hoeft.

Maar als iemand interesse heeft.........................

Beste Inzignia,

Ja, zonder tuning 1 op 10.4 en met tuning 1 op 10.6 Scheelt niet veel, maar je zou eerder verwachten dat hij in mijn geval (300 pk en 500nm) meer zou gaan gebruiken. Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik niet echt anders ben rijden. Tuurlijk geef ik wel eens flink gas (als ik uitgedaagd wordt, hahaha) Ik rij veel snelweg en 100 km wegen, en best wel veel (700km per week)

Het grootste genot van tuning is het gemak waarmee de motor oppakt in lage toeren. Ik schakel b.v. van 1 naar 2 en dan naar 4 en 6 gaat allemaal erg soepel.

Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze maar ik kan het plezier ervan zeker aanraden.

Gr. Hans

Oke,

Ja veel snelweg scheelt erg veel !

Ik rij veel in de stad en dan is ie absoluut niet zuinig, maar in vergelijking met de V8 wel weer -:)

@Supermotard: ik heb gekozen voor de 150year uitvoering in het zwart, 18duim 10spaaks velgen, navi, bluetooth, donker getinte ramen, parkeersensoren voor en achter, mistlampen, opc interieur pack... Na de vele goede reacties ben ik gerust en verlang ik echt om ermeete rijden. Ikzelf ben van Belgie dus zou naar gent gaan om te chippen, is 500eur.. Wil hem ook wel ng verlagen met veren zo'n 3tal cm.

@hpp: bedankt voor de vele info, normaal mijn eerste km's gewoon rijden en dan overgaan nr tuning. Zou ook niet veel anders gaan rijden maar idd wel best leuk als je eens uitgedaagd wordt :) wat ik wel zeer jammer vind is dat nu op de turbo niet meer standaard dubbele uitlaat zit dus deze komt ook nog eventueel. Anders nog leuke tips om de auto mooier/beter te maken?

@Keijzer: mijn droom ligt ook ng altijd bij bmw, altijd al geweest maar is toch iets teduur voor mij :( wel zotte auto die x5 v8 :) heb jij nog de dubbele uitlaat op jouw 1.6t? En tanken jullie euro95 of superplus 98? Is hier ook een verschil van prijs in belgenland :) grts en bedankt members voor de reacties!

Hallo inzignia,

Ja de BMW was echt tof ............gas geven en echt voorruit komen -:)

IK tank inderdaad 98 is beter als ie getuned is en wel degelijk merkbaar in het vermogen, de prijs is hier ook iets duurder maar ach............

Ja dat had ik ook verwacht van de 98 en zal het ook niet laten voor de prijs als het echt verschil maakt. Niets boven bmw he :) nu zit er niets anders meer op dan in spanning afwachten :) heb jij nog andere opties ofzo op uw insignia?

IK heb de insignia 1.6 turbo cosmo sports tourer met alle optie,s die en te kop waren.

Tevens pas 20 inch zwarte nieuwe velgen erop gezet, staat super stoer, had hiervoor de originele 20 inch OPC velgen.

Nice! En heb jij ook al problemen gehad zoals airco, elektrische storigen... Zoals ik hier zoveel lees.. En niet verlaagd of staat de jouwe zowiezo al lager met de flexride?

Ik heb een paar probleempjes gehad, kofferbak storing ging open en dicht maar bleef niet open staan.

Alles is vervangen en is weer goed, gelukkig garantie.

Voor de rest nog niets eigenlijk.

Nee niet verlaagd, met de 20 inch eronder word het veel te hard en hij staat al niet al te hoog dus ik vind het goed zo

Inzignia,

Als je nog Eurokes over hebt weet ik nog wel iets wat je auto er nog beter doet uitzien n.l.

18 duims wielen (die je nu hebt) met winterbanden, en 20 duims opc wielen (aanschaffen) voor de zomerbanden rijdt prima en staat super, is ook mooi.

Ik tank 95, maar ik heb op dit forum begrepen dat 98 nog beter rijdt, moet ik nog eens een keer proberen.

Wat is een opc interieur pack?

Gr Hans

Dag Hans,

Een opc interieur pack bestaat uit een opc sportstuur en versnellingspook, aluminium pedaalstukken en waar ik het vooral voor gedaan heb; een verdonkerde dakhemel (zwart).

Ik zou later ook wel ng grotere velgen willen maar ik denk niet de opc velgen, vind dat een grote 5-spaaks velg er ook heel mooi onder staat... Ik zou hem wel wat lager willen zetten want nu staat ie redelijk hoog vind ik standaard. Grts

Klinkt goed, als ie klaar is foto, ook van het interieurpakket, ken ik niet. Ik wil mijn 20 duims zwart laten spuiten en mijn dak laten plakken (folie) Ik durf het nog niet aan.

Komt wel goed met je auto, veel plezier ermee.

Gr. Hans

@hpp wrote:Klinkt goed, als ie klaar is foto, ook van het interieurpakket, ken ik niet. Ik wil mijn 20 duims zwart laten spuiten en mijn dak laten plakken (folie) Ik durf het nog niet aan.

Komt wel goed met je auto, veel plezier ermee.

Gr. Hans

komt bekend voor dat spuiten :-) ik heb er ook al vaak over nagedacht om ze zwart te laten spuiten al ben ik wel bang dat het heel donker wordt. (als jij ze nou 's zwart laat spuiten, kan ik ze even passen onder die van mij?? ;) :P)

dak wil ik ook gaan doen, wellicht zelf van de winter, carbon dakje erop :)

Alhox,

Op een zwarte auto is het inderdaad wat donker denk ik, mijn auto is lichter van kleur staat naar mijn idee beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dat geldt ook voor het carbon, zei je op een lichtere kleur beter. Heb j,m al laten tunen?

Gr. Hans

heb zelf ook een 1.6 turbo gehad ( sedan )

auto beviel op zich goed enkel was de 1.6 turbo niet mijn motor.

was te zenuwachtig voor zo'n grote auto en te sportief. (persoonlijk)

ook het turbogat wat de 1.6 heeft begon me zwaar te iriteren.

verschillende update's gehad maar het is nooit helemaal verholpen. ( ook niet na het chippen naar 230 pk )

ook het benzineverbruik was niet van deze tijd!!

1 op 8 / 1 op 8.5 en dan was het gewoon echt op!!

moet gewoon niet meer kunnen in deze tijd voor zo'n auto.

Nu weet ik wel dat het een zware auto is en dat hij geen 1op 15 zal rijden maar 1 op 8 bij normaal gebruik is gewoon bezopen!!

ken mensen met een vw passat 1.4 turbo blue motion die rijden gewoon met 1 tank benzine naar oostenrijk.

1000km!!

ik kwam niet verder dan 500-550 km en dan moest ik nog oppassen.

de auto op zich beviel me verder naast de motor heel goed.

heb nu sinds februari een nieuwe 2.0 turbo sports tourer.

De motor is echt dag en nacht verschil!!

Loopt gewoon net als een 6 cilinder en ook het geluid is heel mooi.

Ook het benzineverbruik is een heel stuk beter.

zit nu op 1 op 10 / 1 op 11

En als ik normaal snelweg rijd dan komt de 1 op 12,5 / 1 op 13 in zicht.

Is wel iets beter dan 1 op 8!!

Ben het wel met je eens.

De 1.6 turbo sports tourer getuned en ik loop 1 op 8 dat is echt bizar voor zo,n baby motortje...........................

Met een 4.6 V8 liep ik 1 op 5..............dan kan je dat niet echt vergelijken maar in verhouding ..............

Terug
Naar boven