• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

info op doen over vectra B2 Y2.2DTR(DTI)

Dat zeer zeker wel, mits deze goede lange ritten maakt, ander blijf je aan het rotzooien met de EGR en wervelkleppen..

En ook de variabele Turbo regeling gaat nog wel eens vast zitten bij veel korte ritten (koolaanslag (nieuwe turbo lost dit op))

Willem.

Ik wil meer in de tijd blijven rond bouwjaar 2000/2002.

Heb al gelezen dat de 2.2 1op11 doet in de stad en autobaan 1op19.. gemiddeld 1op16 kan ik nog mee leven.

Maar zijn ze betrouwbaar?

Ik wil meer in de tijd blijven rond bouwjaar 2000/2002.

Heb al gelezen dat de 2.2 1op11 doet in de stad en autobaan 1op19.. gemiddeld 1op16 kan ik nog mee leven.

Maar zijn ze betrouwbaar?

B2 roesten net zo snel dan wel harder dan een B1, heb meer rottende B2's gezien dan B1's

de Diesels in de Vectra-B zijn niet heel zuinig, hebben wel lekker veel en vroeg hun koppel.. (behalve de 1.7TD (de voor jouw bekende X17DT motor) welke van 1995 t/m begin 1997 is geleverd, deze kan wel zuinig zijn in een Vectra-B)

Willem

B2 roesten net zo snel dan wel harder dan een B1, heb meer rottende B2's gezien dan B1's

de Diesels in de Vectra-B zijn niet heel zuinig, hebben wel lekker veel en vroeg hun koppel.. (behalve de 1.7TD (de voor jouw bekende X17DT motor) welke van 1995 t/m begin 1997 is geleverd, deze kan wel zuinig zijn in een Vectra-B)

Willem

Voor schermen roesten ook

deuren rondom achterklep

Let ook op werking van alle electra welke via achterklep loopt breuk in de kabel

Airco /koppeling

Vraag of er een nieuwe brandstof pomp in zit deze zijn :vertag duur en hebben niet het eeuwige leven :fy1

Rubbers achter zijde enz enz

En ja als je opcom hebt meenemen ;)

Het lijkt of de lijst nooit ophoud maar neem van mij aan het is een heerlijke auto :thumb

Voor schermen roesten ook

deuren rondom achterklep

Let ook op werking van alle electra welke via achterklep loopt breuk in de kabel

Airco /koppeling

Vraag of er een nieuwe brandstof pomp in zit deze zijn :vertag duur en hebben niet het eeuwige leven :fy1

Rubbers achter zijde enz enz

En ja als je opcom hebt meenemen ;)

Het lijkt of de lijst nooit ophoud maar neem van mij aan het is een heerlijke auto :thumb

Als je motor warm is, trek ook even goed door!

Dit heb ik niet gedaan bij mijn proefrit, resultaat, bij goed doortrekken snelweg op bijvoorbeeld, ging de motor in noodloop.

Het probleem zat in het vacuümcircuit. De motor hangt met vacuüm in elkaar...

Na een tijdje begon de turbo ineens te fluiten en was het noodloop probleem over, maar fluit de turbo! Dat kan, ook nog steeds voor mij, een dure grap worden!

Bekijk de deurvangers van de achterdeuren op roest, de onderkant van de deuren, de deuren zelf en de achterste wielkastranden.

Succes met de proefrit.

Als je motor warm is, trek ook even goed door!

Dit heb ik niet gedaan bij mijn proefrit, resultaat, bij goed doortrekken snelweg op bijvoorbeeld, ging de motor in noodloop.

Het probleem zat in het vacuümcircuit. De motor hangt met vacuüm in elkaar...

Na een tijdje begon de turbo ineens te fluiten en was het noodloop probleem over, maar fluit de turbo! Dat kan, ook nog steeds voor mij, een dure grap worden!

Bekijk de deurvangers van de achterdeuren op roest, de onderkant van de deuren, de deuren zelf en de achterste wielkastranden.

Succes met de proefrit.

Terug
Naar boven