• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Info voor aanschaf Vectra 2.0 DTI

Als je gewoon blijft rijden zoals je normaal doet, is er niks aan de hand. Kan je de normaal onderhoud schema aanhouden.

Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.

Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.

Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.

Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.

zit de y niet in een c vectra

en ik heb een x2.0dth maar half liter olie op de 20.000, dus weet niet wat er met jou blokje was

zit de y niet in een c vectra

en ik heb een x2.0dth maar half liter olie op de 20.000, dus weet niet wat er met jou blokje was

Je moet gewoon geluk hebben met ieder motorblok. Want ik rij nu met mijn x20dtl al met bijna 300.000KM op te teller.

En olie verbruik 0,5 liter op 15.000KM. Dus de opmerking dat een x20dtl olie verbruikt neeee. Ik heb 10w40 als olie.

Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. En heb met dit blok al zelf nu ruim 100.000KM gereden. :thumb

@Corsa_GSi wrote:Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

Je moet gewoon geluk hebben met ieder motorblok. Want ik rij nu met mijn x20dtl al met bijna 300.000KM op te teller.

En olie verbruik 0,5 liter op 15.000KM. Dus de opmerking dat een x20dtl olie verbruikt neeee. Ik heb 10w40 als olie.

Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. En heb met dit blok al zelf nu ruim 100.000KM gereden. :thumb

@Corsa_GSi wrote:Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

Ik zou niet weten welk blok ik erin heb liggen in de 2.0DTi, weet wel dat het een hogedruk turbo is, ben er nog niet zo in thuis...

Ik zou niet weten welk blok ik erin heb liggen in de 2.0DTi, weet wel dat het een hogedruk turbo is, ben er nog niet zo in thuis...

maakt geen bips uit

mn zwager had een Astra G uit 2002 met een Y20DTH en die verbruikte ook 1 liter olie op 2000 km.

het is maar net hoe de vorige MISbruiker er mee om gegaan is.

maakt geen bips uit

mn zwager had een Astra G uit 2002 met een Y20DTH en die verbruikte ook 1 liter olie op 2000 km.

het is maar net hoe de vorige MISbruiker er mee om gegaan is.

Geloof me heb met beide motoren ervaring x20DTL en y20DTH.

En allebei in een lesauto en allebei tot zo'n 4 ton gereden.

De eerste Astra G met de x versie allemaal ellende met het olieverbruik.

De andere ook Astra G met de y versie totaal geen olieverbruik, nog geen kwart liter op de 15 dkm!

Er zit dus daadwerkelijk verschil in de motoren. Naar wat ik toendertijd gehoord heb een andere honing van het blok.

Het kan zijn dat die motoren er in de Vectra B (oom van had er 1 met ee x20dth met 250 dkm verkocht) die ook maar 1 liter op 15 dkm verbruikte.

Geloof me heb met beide motoren ervaring x20DTL en y20DTH.

En allebei in een lesauto en allebei tot zo'n 4 ton gereden.

De eerste Astra G met de x versie allemaal ellende met het olieverbruik.

De andere ook Astra G met de y versie totaal geen olieverbruik, nog geen kwart liter op de 15 dkm!

Er zit dus daadwerkelijk verschil in de motoren. Naar wat ik toendertijd gehoord heb een andere honing van het blok.

Het kan zijn dat die motoren er in de Vectra B (oom van had er 1 met ee x20dth met 250 dkm verkocht) die ook maar 1 liter op 15 dkm verbruikte.

Terug
Naar boven