• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

informatie a.u.b

hoi,

we hebben nu een vectra B uit 1998 1.6.

die willen/gaan we vervangen voor een vectra B uit 2000 met x20xev,nou was onze bedoeling om hem wat meer power te geven.

dus heb gekeken bij Mtech,maar heb toch wat vraagjes hopelijk kunnen jullie ons er bij helpen.

bij mtech heb ik ombouwkits gezien van vectra b naar C20LET

http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=790004&lhid=&lvid=&mid=133" onclick="window.open(this.href);return false;

maar vindt het een beetje onduidelijk(zal wel aan mij liggen)

wat vraagjes:

*Wat is eigenlijk nou het grote verschil als ik die kit er in doe,want de rest blijft nog het zelfde(qua maten)

*Hoe zit dat met die F28,wat moet er dan allemaal gebeuren aan me versnelingsbak of moet er een helenieuwe op?

*Als je verder kijkt bij mtech,zie je C20let Tuning,maar dat is dan toch het zelfde als x20xev bijvoorbeeld want de boring en zo zijn toch het zelfde.

hopelijk snappen jullie mijn.

Alvast bedankt.

M.V.G Jeffrey.G

Inderdaad meer lezen.

Keuze voor F28 of F18 moet je zelf maken.

Beiden kunnen het vermogen van een C20LET prima aan. Ook op de hogere vermogens.

Bij een F18 heb je alleen meer keus aan WR of CR uitvoeringen met verschillende eindoverbrengingen.

En als je een Vec B2 koopt met x20xev erin, dan heb je al kans dat je er een F18 in hebt zitten.

Inderdaad meer lezen.

Keuze voor F28 of F18 moet je zelf maken.

Beiden kunnen het vermogen van een C20LET prima aan. Ook op de hogere vermogens.

Bij een F18 heb je alleen meer keus aan WR of CR uitvoeringen met verschillende eindoverbrengingen.

En als je een Vec B2 koopt met x20xev erin, dan heb je al kans dat je er een F18 in hebt zitten.

Persoonlijk zou ik eerst is goed uitrekenen wat het allemaal gaat kosten.

Je kan namelijk de x20xev ook ombouwen naar turbo met 245pk.

http://www.dbilas-shop.com/Products...tra/Vectra-B:::7_64_3560_308_307_315_322.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook je huidige 1.6 kan je flink wat vermogen geven (zelfde link).

Als je de ombouw naar een C20LET wilt doen met MTech parts dan ben je al 1150 euro kwijt voor de ombouwset.

Dan moet je nog opzoek naar een F28 6bak en een C20LET motor.

Dat zal je bij elkaar ook zo'n 5000 kosten (die dingen lijken van goud tegenwoordig).

Vervolgens moet je de motor gaan reviseren (minimaal alle pakkingen en distributie, meestal ook de turbo), wat je ook geld kost.

Alle prijzen zijn dan nog zonder montage kosten en die kunnen flink oplopen.

Persoonlijk zou ik eerst is goed uitrekenen wat het allemaal gaat kosten.

http://www.dbilas-shop.com/Products...tra/Vectra-B:::7_64_3560_308_307_315_322.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je de ombouw naar een C20LET wilt doen met MTech parts dan ben je al 1150 euro kwijt voor de ombouwset.

Dat zal je bij elkaar ook zo'n 5000 kosten (die dingen lijken van goud tegenwoordig).

Vervolgens moet je de motor gaan reviseren (minimaal alle pakkingen en distributie, meestal ook de turbo), wat je ook geld kost.

@jeffrey.G wrote:@Oenatje wrote:c20let is een turbo motor

oke..

maar die kit kan ik dan gewoon op me x20xev zetten?

en dan verder met c20let tuning?

nee dat gaat niet

c20let is een hele andere motor dan een x20xev

oke..

nee dat gaat niet

c20let is een hele andere motor dan een x20xev

oke..

Dat gaat niet werken.

x20xev is een atmosferische motor en een c20let een turbo motor.

Zijn heel verschillende van elkaar.

oke..

Dat gaat niet werken.

x20xev is een atmosferische motor en een c20let een turbo motor.

Zijn heel verschillende van elkaar.

@Corsa_GSi wrote:Persoonlijk zou ik eerst is goed uitrekenen wat het allemaal gaat kosten.

oke.

zo ver ik er uit kan halen..is een c20let een totaal andere motorblok heb ik goed of fout?

denk dat het beter is dan om de x20xev om te bouwen,omdat we maar 1 auto hebben en wordt elkedag gebruikt,dus kan hem moeilijk helemaal gaan strippen.

Edit: was te snel,lees net jullie bericht

@Corsa_GSi wrote:Persoonlijk zou ik eerst is goed uitrekenen wat het allemaal gaat kosten.

oke.

zo ver ik er uit kan halen..is een c20let een totaal andere motorblok heb ik goed of fout?

denk dat het beter is dan om de x20xev om te bouwen,omdat we maar 1 auto hebben en wordt elkedag gebruikt,dus kan hem moeilijk helemaal gaan strippen.

Edit: was te snel,lees net jullie bericht

De x20xev is een niet geblazen motor als je hierop zonder verder aanpassingen zoals dbilas een turbo wil bouwen moet je voor ongeveer 0.5bar boost gaat 0.6 overboost. Dit doet dbilas ook.

Hiervoor kun je gewoon turbo + leidingen enz aanschaffen van een z20let.

Je moet dan enkel een olieretour tappen in het onderblok, de andere aansluitingen zijn reeds aanwezig op je blok.

Je koopt dan ook voorpijp van een z20let pas je aan dat deze op je vectra past.

Vervoglens instaleer je een manual boostcontroler en haal je de electronische klep van de turbo af en plaats je hiervoor de manual boostcontroler. Deze stel je af op 0.5 bar en je hebt dan zon 210 tot 230 pk ter beschikking.

Ongeveer zelfde idee wat dbilas doet. Deze verander ook niets aan de interne motordelen.

De x20xev is een niet geblazen motor als je hierop zonder verder aanpassingen zoals dbilas een turbo wil bouwen moet je voor ongeveer 0.5bar boost gaat 0.6 overboost. Dit doet dbilas ook.

Hiervoor kun je gewoon turbo + leidingen enz aanschaffen van een z20let.

Je moet dan enkel een olieretour tappen in het onderblok, de andere aansluitingen zijn reeds aanwezig op je blok.

Je koopt dan ook voorpijp van een z20let pas je aan dat deze op je vectra past.

Vervoglens instaleer je een manual boostcontroler en haal je de electronische klep van de turbo af en plaats je hiervoor de manual boostcontroler. Deze stel je af op 0.5 bar en je hebt dan zon 210 tot 230 pk ter beschikking.

Ongeveer zelfde idee wat dbilas doet. Deze verander ook niets aan de interne motordelen.

stel als ik voor de c20let zou gaan,moet er dan nog andere aandrijf assen op en zo?

want de 1.6 die we nou hebben is het carrosserie nog helemaal is goede staat geen roest of zo.

dus weet niet wat er dan vervangen zou moeten worden als ik de c20let er in zou doen.

stel als ik voor de c20let zou gaan,moet er dan nog andere aandrijf assen op en zo?

want de 1.6 die we nou hebben is het carrosserie nog helemaal is goede staat geen roest of zo.

dus weet niet wat er dan vervangen zou moeten worden als ik de c20let er in zou doen.

Terug
Naar boven