• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inhoude+benzineverbruik

je moet het komplete lucht inlaat huis er afhalen let op dat de tussen slang heel is en weergoed geplaatst word ,anders schrik je bij het starten je het lazerus loopt dan vol stationair (stom eigen ervaring).

je kan op dat moment ook goed bij je EGR en het stappen motortje maak beide goed schoon en de Egr meteen afdoppen .

ik denk dat hij een eind opknapt ,en de temp zensor zou ik gewoon vervangen is goed koper als laten uitlezen met deze ingreep heb je eigenlijk je hele brandstof bron aan gepakt .

Bert ook een X16XEL bjr 98 station 130.000km met een verbruik van 1 op gemiddeld 14

Ja das waar goed schoonmaken,maar t,is wel een klus als je het voor het eerst doet.:o

Maar waar zit de temp zensor dan want dan vervang ik die ook ff.:hmmz:hmmz

Gr Dirkjan.

uuuh volgens mij zit de tempsensor op de themorstaat . . . en dat betekent dus een hele nieuwe thermostaat heb ik het idee :hmmz (correct me if I'm wrong)

op het thermostaat huis zitten 2 zensoren een heeft een stekkertje dat is voor je meter in het dasch bord en een met een platte stekker die is het kost ongeveer €16 nieuw bij de automateriaal handel en dat is niet Halford ,

deze vervangen is een fluitje van een cent

verder voor dat lucht inlaat huis neem daar even de tijd voor een zaterdag ochtend of zo . ik heb zelf me inlaat huis in de kleur blauw gespoten die voor lucht in de techniek staat (ral 5012) staat heel mooi boven die plastick zilverkleurige afdek plaat .

verder is het demonteren van de EGR dan ook makkalijk kan je goed bij dan ook de stappen motor is goed bereikbaar.gasklep goed reinigen met remmen reiniger maar wel laten zitten remmen reinioger vervliegd snel en komt onder in de plastick buis terrecht geen probleem dus .

en in derdaad mijn auto is erg toeren gevoelig beetje zenuwlijder maar bere sterk en loopt gewoon dik 1 op 13/14 met de caravan er achter 1100 kg doet hij bij 90 km zo 1 op 10 ik vind het TOP voor dit ondergewardeerde zogehete rotte smalblok .

bert

Ik had de egr afgedopt maar had het idee dat ie slechter liep:hmmz,dus nu gewoon het oude situatie terug geplaats en vind hem beter lopen.:D

Ik ga nog ff kijken of ik de tempsensor makkelijk kan vervangen.

En ik denk dat ik de lucht inlaat huis maar eens orange ga spuiten,voorberijden op het WK.:P:D:jerry

ik heb nu alles schoon gemaakt(gasklep,stappenmotor,egr)maar nu lopt ie 2000 toeren stationaire iemand hier een idee ?????k heb deze vraag al bij meerdere items gestelt

ja dat klopt maar alle antwoorde die ik krijg heb ik allemaal al geprobeerdt en niks helpt dus ik hoopte op n nieuwe ingeving van iemand :cool::P

als je er niet meer uitkomt zal je toch het beste even naar iemand met de juiste technische kennis moeten gaan.

Willem

ja ik denk dat dat de enige optie is die ik nog heb maandag maar ff langs de opel dealer in elk bedankt voor t meedenken allemaal:thumbup:thumbup

origineel gepost door record78

ja ik denk dat dat de enige optie is die ik nog heb maandag maar ff langs de opel dealer in elk bedankt voor t meedenken allemaal:thumbup:thumbup

Ik heb de afgelopen weken ook een melding van mijn m.m. gehad. Dat oranje motorblokje, uitlaten lezen, EGR probleem. Monteur zei netjes dat ik deze ik mijn geval,

astra-G, station, 1600-16V, 2001, Irmscher uitvoering, kon laten uitprogrameren. kosten €34,75. Nette oplossing!! geen enkel probleem meer ermee. Toppie voor Lathouwers.

Terug
Naar boven