Er waren meerdere scheuren in turbo huis zichtbaar,maar niet dusdanig dat druk wegvloeit, eerder dat bypass klep niet goed sluit(veer gaf weinig druk op zitting),met het lagerwerk was niets mis.Ik heb de veerdruk op de klep 2 omwentelingen bijgespannen, Dit hielp in eerste instantie wel maar toch met de gedachte de turbo dezer dagen te vervangen(meer als ton gelopen).
Na het vervangen van de turbo ,liep de auto nog niet echt goed(eerder slechter) ,en na enig speurwerk (ik had geen motorfoutcodes) kom ik weer bij het carterdruk regelklepje op het klepdeksel. Tijdens draaiende motor vinger op het gaatje van het klepje en inderdaad zuigt valse lucht.Ook meteen naar de terugslagklepjes van de pcv gekeken. En inderdaad , die in het spruitstuk was weg. Tevens is de slang die over de motor loopt keihard en bros geworden.
Toch dan maar spruitstuk eraf ,gaatje in kanaal afgedicht met schroef en plaatje,gat geboord in kanaal , haakse wartel erin gezet en vacuum slang naar boven gehaald en op vacuüm van tankafzuiging en rem met terugslagklepje en t stukje aangesloten (klepje € 8 bij automateriaal zaak) fittinkjes bij fitting handel. Tegelijker tijd de klep deksel en de slang vernieuwd (origineel opel deksel ebay 110€ slang +_ 50€).Ook het klepdeksel brokkelt af aan de binnenzijde bij het vacuum kanaal dus beter compleet vernieuwen, alles is plastic !! Tevens injectoren gereinigd met carburateur reiniger.
De auto loopt weer vlekkenloos , en niet onbelangrijk trekt regelmatig op en is ook nog eens weer stuk zuiniger!