• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Inhouden/haperen/stotteren C20xe

Ben blij voor je Wouter! :thumbup Heb ook gezeik gehad met de massa van mijn pomp en het relais, en dan loopt hij inderdaad al gauw niet lekker...

Hey Tim, het is wel een C20XE die erin ligt heh?

Ziet er dus naar uit dat de injectoren dan continu open gestuurd worden. Dit is een bedradings dingetje waarschijnlijk.

Heb je een stroomkringschema/vraagbaak? Zo kun je eenvoudig draadkleuren opzoeken en meten of de boel goed is.

Hey Vinci, ja is een c20xe. Ik denk inderdaad ook dat het daar iets mee te maken heeft. Zal het aan de monteur doorgeven dat die dat ook maar eens goed gaat doormeten. Heb alleen niet zo een schema of zo. Maar dat komt wel goed. Word er een beetje moe van nu. Kost alleen maar geld op dit moment en ik rij er niet eens mee haha. Hou jullie op de hoogte.

Groet tim.

Hey Vinci, ja is een c20xe. Ik denk inderdaad ook dat het daar iets mee te maken heeft. Zal het aan de monteur doorgeven dat die dat ook maar eens goed gaat doormeten. Heb alleen niet zo een schema of zo. Maar dat komt wel goed. Word er een beetje moe van nu. Kost alleen maar geld op dit moment en ik rij er niet eens mee haha. Hou jullie op de hoogte.

Groet tim.

@tim: krukas sensor al geprobeerd? als die stuk is loopt hij ook niet maar er komt dan wel benzine en vonk.

zou ook even de koelvloeistof temp sensor bekijken/ vervangen (met de blauwe of zwarte stekker)

@tim: krukas sensor al geprobeerd? als die stuk is loopt hij ook niet maar er komt dan wel benzine en vonk.

zou ook even de koelvloeistof temp sensor bekijken/ vervangen (met de blauwe of zwarte stekker)

@ Folky : Ik ben zelf van Landgraaf. Auto staat op het moment in Heerlen. Had je intresse om er naar te kijken ?

@ Kadet : Ik heb die temp sensor wat voorop de motor zit al vervangen door een nieuwe. En volgens de monteur zou hij met een kapotte sensor bij de krukkenas juist ook niet vonken. Ik ben geen monteur dus ik weet het echt niet.

Ik zit zelf in het autotransport wereldje en iedere dealer van opel waar ik kom vertellen mij eigenlijk dezelfde dingen. Meestal ind die sensor en anders iets met de stuurcomputer. Het moet in ieder geval iets electronisch zijn, want de motor is echt niet kapot. die loopt ( Als die loopt ) echt super.

Zaterdag ga ik sowieso zelf ook nog maar eens kijken of ik toch iets van een kabel bij de sensors doorheb of zo. Weet trouwens nog steeds niet waar die geel/zwarte kabel van is die naar de computer gaat. Die bungelt ook maar los, maar hij is ontbloot dus lijkt mij dat die ergens hoort te connecten.

Als er iemand zin en tijd heeft om eens een kijkje te nemen, hoef je het maar te laten weten. Geef ik mijn nummer wel even of zo.

Groetjes Tim.

@ Folky : Ik ben zelf van Landgraaf. Auto staat op het moment in Heerlen. Had je intresse om er naar te kijken ?

@ Kadet : Ik heb die temp sensor wat voorop de motor zit al vervangen door een nieuwe. En volgens de monteur zou hij met een kapotte sensor bij de krukkenas juist ook niet vonken. Ik ben geen monteur dus ik weet het echt niet.

Ik zit zelf in het autotransport wereldje en iedere dealer van opel waar ik kom vertellen mij eigenlijk dezelfde dingen. Meestal ind die sensor en anders iets met de stuurcomputer. Het moet in ieder geval iets electronisch zijn, want de motor is echt niet kapot. die loopt ( Als die loopt ) echt super.

Zaterdag ga ik sowieso zelf ook nog maar eens kijken of ik toch iets van een kabel bij de sensors doorheb of zo. Weet trouwens nog steeds niet waar die geel/zwarte kabel van is die naar de computer gaat. Die bungelt ook maar los, maar hij is ontbloot dus lijkt mij dat die ergens hoort te connecten.

Als er iemand zin en tijd heeft om eens een kijkje te nemen, hoef je het maar te laten weten. Geef ik mijn nummer wel even of zo.

Groetjes Tim.

Terug
Naar boven