• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inhouden/stoten E kadett

mantadevil

Woont hier bijna
sinds kort doet me kadett raar jij houd in en begint te stoten

ligt een 1.2 blok in van 86

net alsof hij een onderbreking krijgt en heb het idee dat hij dan ook niet op alle cylinders loopt althans zo klinkt het

stationair loopt hij wel goed ,hoewel hij soms klinkt alsof hij iets onregelmatig loopt in toeren

wat kan dit wezen

Al je vacuümslangen zijn in orde? Even per slang aan voelen / bewegen, als ie beter slechter gaat lopen, weet je welke slang of aansluiting slecht is.

Groeten, MArk

Ik heb met mijn 1.2S ohv (12SC) vaker dan eens met een verstopte carburateur gestaan, dat rijdt erg vervelend en veroorzaakt inhouden en rot lopen.

Ook de contact punten kunnen problemen veroorzaken, maar worden heden ten dagen wel eens vergeten, is een beetje old fashion namelijk.

Willem

Al je vacuümslangen zijn in orde? Even per slang aan voelen / bewegen, als ie beter slechter gaat lopen, weet je welke slang of aansluiting slecht is.

Groeten, MArk

ik heb dit met een injectie gehad.. toen was het benzineslang wat een klein lekje had. viel af en toe de brandstofdruk weg en donderde ie even omlaag in toeren.

kan dat ook met een carb blok?

Ik heb met mijn 1.2S ohv (12SC) vaker dan eens met een verstopte carburateur gestaan, dat rijdt erg vervelend en veroorzaakt inhouden en rot lopen.

Ook de contact punten kunnen problemen veroorzaken, maar worden heden ten dagen wel eens vergeten, is een beetje old fashion namelijk.

Willem

Ik heb ook een 1.2sc motor in mijn kadett.......Misschien naar je contactpuntjes kijken (of heeft jouw kadett dat niet?)

ik heb dit met een injectie gehad.. toen was het benzineslang wat een klein lekje had. viel af en toe de brandstofdruk weg en donderde ie even omlaag in toeren.

kan dat ook met een carb blok?

Ik heb ook een 1.2sc motor in mijn kadett.......Misschien naar je contactpuntjes kijken (of heeft jouw kadett dat niet?)

hahaha nee komt geen manta meer terug

hij moet van de week voor de apk ,maar wilde hem toch aal een onderhouds beurt doen

maar goed nu komt dit ineens erbij

heb ooit zoiets ook gehad met een E kadett 1.3 en toen was ontstekings module of zo niet goed meer

was klein zwart blokje als ik me goed herriner

ik denk dat je gewoon weer een manta moet kopen :vertag :jerry

nee gekheid, zijn de bougies, bougieskabels etc nog goed, en zitten de bougiedoppen goed op de bougies?

hahaha nee komt geen manta meer terug

hij moet van de week voor de apk ,maar wilde hem toch aal een onderhouds beurt doen

maar goed nu komt dit ineens erbij

heb ooit zoiets ook gehad met een E kadett 1.3 en toen was ontstekings module of zo niet goed meer

was klein zwart blokje als ik me goed herriner

@Rottentweetie wrote:Ik heb dit probleem ook nog steeds. Bij mij gebeurt het vooral als ik gas geef. Dan houd ie heel even in, dan geeft ie een stoot en begint ie pas te accelereren. Heel vreemd.. Maarja, ik wacht er nu maar even mee... Hij gaat 4 juli voor de APK en grote beurt dus ik hoop dat ze het kunnen vinden...

En het gebeurt trouwens als ik me choke geheel in heb. Als ik hem een stukje uit doe, dan heb ik nergens last van, en loopt ie soepeltjes..

Nu heb jij je hele auto al van binnen en buiten gezien en nu besteed jij "de grote beurt" uit aan de garage ?

Dat snap ik even niet..........

Groet, Rik ;)

ik denk dat je gewoon weer een manta moet kopen :vertag :jerry

nee gekheid, zijn de bougies, bougieskabels etc nog goed, en zitten de bougiedoppen goed op de bougies?

Ik heb dit probleem ook nog steeds. Bij mij gebeurt het vooral als ik gas geef. Dan houd ie heel even in, dan geeft ie een stoot en begint ie pas te accelereren. Heel vreemd.. Maarja, ik wacht er nu maar even mee... Hij gaat 4 juli voor de APK en grote beurt dus ik hoop dat ze het kunnen vinden...

En het gebeurt trouwens als ik me choke geheel in heb. Als ik hem een stukje uit doe, dan heb ik nergens last van, en loopt ie soepeltjes..

contact punten en roter waren al vernieuwd toen ik hem kocht

maar rare is dat hij niet elke keer slecht loopt

gisteren moest ik smorgens even weg en erg beroerd lopen ,mooest smiddags ineens met de kleine naar het ziekenhuis in zwolle en op de heen weg ook weer inhouden/stoten,maar op de terug weg weer super lopen en nergens last van

zal als ik van de week effe kan alles na lopen

@Rottentweetie wrote:Ik heb dit probleem ook nog steeds. Bij mij gebeurt het vooral als ik gas geef. Dan houd ie heel even in, dan geeft ie een stoot en begint ie pas te accelereren. Heel vreemd.. Maarja, ik wacht er nu maar even mee... Hij gaat 4 juli voor de APK en grote beurt dus ik hoop dat ze het kunnen vinden...

Nu heb jij je hele auto al van binnen en buiten gezien en nu besteed jij "de grote beurt" uit aan de garage ?

Dat snap ik even niet..........

Groet, Rik ;)

Heeft dit model dezelfde carburateur als de C-Kadett? Zo ja kijk dan even naar je electrische sproeier, kan zijn dat die niet helemaal lekker functioneerd. Ff flink met remmenreiniger schoonmaken of een andere halen.

Groeten, MArk

Terug
Naar boven