• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

injecktie 2.0/2.2

eddepet007

Woont hier bijna
heb een 2.2 blok liggen

nu zit ik er aan te denken om die zelf in te bouwen

injecktie buis etc zit er nog gewoon op in principe heb ik binen kort ook kabbel boom

,maar kan ik ook gewoon mijn 2.0 injecktie systeem gebruiken computer/kabelboom/lmm

en kan ik die op mijn 2.2 injecktoren zetten?

of moet ik dan ook 2.0 injecktors plaatsen

Ja, je kan er gewoon 2.0 injectie opbouwen.

2.0 injectoren zijn gelijk aan 2.2 injectoren (de gele) ze zitten ook op de 2.5 en de 3.0 12 kleppers.

dus..

ja dat kun je gebruiken..

mijn a 2.2 loopt ook op 2.0 systeem

je zit alleen even met de koud start.. die injector zit niet in je 2.2buis..

gewoon 2.0 injectors gebruiken (zijn volgens mij zelfde als 2.2 maar weet niet 100% zeker)

temp sensor die in termostaat huis van de 2.0 zit heb k los liggen.. wel aangesoten dus..

oke ik heb vandaag complete 2.2 gehaald zou eigenlijk voor doorverkoop zijn ,maar nu twijvel ik toch om hem niet in te bouwen

heb inprincipe wel compleet maar hoor de ook dat 2.0 er beter op zou lopen

ps hoe doet een 2.2 het op lpg?

2.0 op een 2.2 systeem ?? heb k zelf niet geprobeerd.. geen idee of hij er beter op gaat lopen...

een 2.2 doet het goed op lpg.. zelf jaar of 4 met een 2.2 op lpg gereden..

minder kut dan een zespitter

probleem ontbreken koudstartinjector is niet zo'n groot probleem als gedacht wordt, hij werkt ook pas in combinatie met de dikke bruine injector die dus ook aangesloten moet worden.

Verder doet hij het er wel mee en merk je er verder niet veel van als deze ontbreekt.

Plaatsen van de 5e injector is niet zo moeilijk, je kan het dopje uit een 2.0 buis tikken en die in de 2.2 buis zetten.

't maakt ook geen ruk uit welke van de 2 systemen erop zit, zeker niet bij a-b werk.

ik kon hem aan de zijkant plaatsen.. ik had achterop geen ruimte volgens mij...(dat rondje is kleiner.. ofzoo dacht ik is al weer tijdje geleden)

dit schijnt trouwens ook een specialere 2.2 inlaat buis te zijn..

maar past een 2.0 inlaat dan op een 2.2 blok?????

dacht altijd nl dat de poorten hoger lagen

zou lekker die 2.0 in je witte leggen eddie en dan die 2200 in je gele straks :thumbup

Originally posted by eddepet007

in principe dus bedrading over zetten en koudstart injecktor er achter in zien te krijgen

das ook niet zo moeilijk

je tikt hem achteruit een 2liter inlaat en plaatst deze terug in een buis van een 2.2

of je boort de gaatjes in die van je 2200 buis en plaatst dan je 5de injector

2.2 buis en 2.4 is anders dan 2.0 dat weet ik wel .aar ik wil gewoon 2.2 buis injecktprs et laten zitten en dan 2.0 bedrading computer etc gebruiken

Terug
Naar boven